شناخت چارچوب دین بدون افراط و تفریط نیاز بشر امروز است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اسدی، شنبه شب ۱۵ خرداد در مراسم محوری شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که در فضای باز آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری بعد از شیوع ویروس کرونا بر مواسات تاکید کردند و مردم چون عاشق ولایت هستند و ولایت را دوست دارند و از آنجایی که نگاه، نگاه دینی و عقلانی است با نگاه جهادی وارد میدان شدند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی با اشاره به شرایط خفقان حاکم بر زمان امام صادق (ع) افزود: جامعه وقتی سراغ جهل و جاهل می‌رود کار از دست ارزش‌ها خارج می‌شود لذا تا دین شناخته نشود و مردم مبانی عقلانیت را نشناسند، نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی بیان کرد: برخی از حقوق، وقت، مال و جان خود گذشتند تا به افراد نیازمند کمک کنند و این همان فرهنگی است که امام صادق (ع) نیز در زمان خودش ایجاد کرده بود.

اسدی تصریح کرد: آنچه در مکتب خمینی کبیر ما را دور هم جمع می‌کند و سبب می‌شود بزرگداشت برگزار کنیم و در مکتب امام جان بدهیم عقلانیتی است که ایشان به جامعه تزریق کردند.

وی گفت: خفقانی که در دوران ستمشاهی بوجود آمده بود همان خفقانی بود که دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس شکل گرفت لذا امام راحل آمد و “ما می‌توانیم” را برای مردم زنده کرد.

وی افزود: امام این باور را به مردم القا کرد که تصمیم در این مملکت باید دست خودتان باشد لذا وقتی ایشان در این عرصه ورود کرد پنجه در پنجه ابرقدرت دنیا گذاشت.

این مدرس حوزه بیان کرد: غرب که ادعا می‌کرد دنیا را اداره می‌کند امام با شرق و غرب عالم درگیر شد و خیلی‌ها می‌گفتند ایشان می‌خواهد چه کاری انجام دهد اما این قدرت الهی، بندگی و عبودیت بود.

وی گفت: امام خمینی(ره) وقتی عقلانیت را در جامعه ایجاد کرد، مردم تمام قامت وارد میدان شدند لذا رژیم چند هزار ساله که ادعای قدرت می‌کرد را امام راحل با تفکر عقلانیت کنار زد و با اراده، ایمان و توکل و اراده مردم توانست جلوی اینها بایستد.

اسدی خاطرنشان کرد: این تفکر آن قدر تاثیرگذار بوده که به‌تدریج رژیم صهیونیستی با تمام ادعایی که داشت در جنگ‌های ۳۳ تا ۱۲ روزه به زمین خورد و این همان نگاه عقلانی پر از قدرتی است که باید در مکتب جعفری دنبال کنیم.

وی یادآور شد: کار فرهنگی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به‌تدریج ارزش‌ها و عقل می‌آید و افراط و تفریط کنار می‌رود.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.