از تردد با شناورهای سبک و در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات هرمزگان خودداری شود

مهرداد حسن زاده در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، عنوان کرد: طبق اعلام هواشناسی وزش باد شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۷ کیلومتر در ساعت(۲۶نات)، افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتیمتر(۶پا)، احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی را طی روزهای شنبه تا سه شنبه هفته جاری خواهیم داشت.

وی به منطقه های تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و گفت: این سامانه بر مناطق دریایی استان به ویژه دریای عمان و تنگه هرمز مانند جاسک، سیریک و و جزایر خلیج فارس از جمله لارک، هنگام، قشم، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک و سیری تاثیر خواهد گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به توصیف سامانه مورد انتظار پرداخت و بیان کرد: سامانه مونسونی از تاریخ شنبه ۱۵ خرداد ماه تا سه شنبه ۱۸ خردادماه سال جاری فعال خواهد بود.

حسن زاده خاطرنشان کرد: رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال وقوع تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت باد و گردوخاک از جمله پیش بینی های هواشناسی استان در پی ورود این سامانه جوی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و احتمال جاری شدن سیلاب، کاهش موقتی دید افقی از دیگر وضعیت های مخاطره آمیز این سامانه است.

وی تاکید کرد: این سامانه همچنین ارتفاعات استان و مناطقی همچون بشاگرد و حاجی آباد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اعلام وضعیت هشدار از هم استانی عزیز خواست که با توجه به مواج شدن دریا از تردد با شناورهای سبک خودداری کنند و تمهیدات لازم در خصوص ترددد شناورهای مسافربری و تجاری صورت پذیرد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع بارش های رگباری در ارتفاعات، هم استانی های عزیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.