افتتاح اولین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل

در مراسم آغاز عملیات احداث این واحد تولیدی در اردبیل، استاندار اردبیل اظهار کرد: ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی هم اکنون 2.5 مگاوات است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این ظرفیت را به 25 مگاوات ارتقا دهیم.

اکبر بهنام‌جو به مشارکت بانک ملی در احداث این مجموعه بزرگ اشاره کرد و گفت: بانک ملی با مشارکت بخش خصوصی و با هدف اشتغال 200 نفر در احداث این کارخانه مشارکت حقوقی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: این اولین کارخانه‌ای است که بانک ملی به شکل ایجادی در آن مشارکت داشته و قطعا به محض تکمیل و بهره‌برداری سهم بانک ملی در قالب سهام به دارندگان بورس واگذار خواهد شد تا امکان مشارکت عمومی مردم در اجرای این طرح مناسب فراهم آید.

استاندار اردبیل افزود:‌ همزمان با عملیاتی شدن این پروژه تفاهمنامه تولید برق بین سرمایه‌گذار این پروژه و شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل به امضا رسید تا با تلاش هیئت امنا برق مصرفی در این کارخانه از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین شود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با همراهی و پشتیبانی سرمایه‌گذار امیدواریم ظرفیت تولید پنل‌های خورشیدی در سطح استان به بیش از 60 مگاوات افزایش یابد که این واحد تولیدی علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، می‌تواند تجهیزات تولید شده را به کشورهای روسیه، آذربایجان و ترکیه صادر کند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: تأمین برق مورد نیاز کشورهای همسایه و صادرات برقتولیدی از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و پنل‌های طراحی شده یکی از راهکارها و رویکردهای اصلی است که در این زمینه قطعا پشتیبانی‌ها و حمایت‌های لازم از این سرمایه‌گذاری به انجام می‌رسد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.