بزرگترین کتابخانه آنلاین ایران

شاید به طور میانگین گفته شود که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما پایین است اما در این میان افراد زیادی هستند که مدام در کتابخانه ها به دنبال کتاب هستند و خواندن را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند. خیلی‌ها به دنبال کتاب‌های تاریخی هستند ، برخی دیگر کتب فلسفی را می‌پسندند و عده‌ای به دنبال یک رمان طولانی هستند تا شب‌های گرم تابستان را با خواندن یک رمان هیجان‌انگیز ، گرم تر کنند.

اما به همین اندازه و شاید بیشتر از آن ، افرادی هستند که با رواج کتاب های الکترونیکی یا ایبوک ها به دنبال کتاب های PDF هستند تا با صرف هزینه و وقت به مراتب کمتر به کتاب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

اما نکته مهم در اینجا این است که در بین بی‌نهایت سایت ارائه دهنده کتاب‌های الکترونیکی از کدام سایت استفاده کنیم؟ سایت های زیادی وجود دارند که به طور رایگان و غیر رایگان به ارائه کتاب می‌پردازند اما مناسب ترین آنها در حوزه علوم انسانی کدام است؟

یکی از معروف ترین و مهم‌ترین سایت ها برای دانلود کتاب ، کتابخانه تاریخ ما است. این وبسایت به ارائه قانونی کتاب در زمینه های متفاوتی چون تاریخ ایران ،  تاریخ جهان ، مذهبی ، فلسفه ، رمان ، شعر ، صوتی ، علمی پژوهشی ، سیاسی و … می‌پردازد. در اینجا به معرفی بخش های مختلف این سایت می‌پردازیم.

Image result for ebook

کتاب‌های صوتی:

امروزه کتاب صوتی یا کتاب گویا به خاطر مشغله زیاد افراد به شدت رواج یافته اند. با این همه همه‌ی ما دوست داریم که کتاب مورد نظرمان را سر فرصت و در آرامش کامل بخوانیم ، اما شاید هرگز چنین فرصتی پیش نیاید. به همین خاطر استفاده از کتاب‌های صوتی بهترین گزینه است. استفاده از کتاب های صوتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از زمان هایی است که هدر می‌روند، مانند ساعات طولانی که در ترافیک کلان شهرها مجبور به گذران هستید. کتابخانه تاریخ ما منبع عظیمی است از کتابهای گویا که به طور رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. کتاب‌های پرفروش و ارزشمندی مانند اثر مرکب ، کتاب مزرعه حیوانات ، کتاب صوتی آثار خسرو شاهانی ،  راز و ده‌ها کتاب دیگر با کیفیت بسیار بالا صوتی شده  و در اختیار شما قرار گرفته اند.

کتاب های مرجع در تاریخ و علمی و پژوهشی:

کتاب‌های مرجع از جمله کتاب‌هایی هستند که در تحقیق و پژوهش خصوصا برای دانش‌آموزان ، دانشجویان ، اساتید و پژوهشگران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در استفاده از این کتاب‌ها لزومی به مطالعه کل آن نیست بلکه با مطالعه بخش مورد نظر می‌توانیم به هدف خود دست یابیم. برای راحتی کار پژوهشگران ، کتابخانه تاریخ ما تعداد بسیار زیادی از کتب مرجع مانند تاریخ طبری ، تاریخ یعقوبی ، تاریخ تمدن ویل دورانت ، کتاب تفسیر المیزان علامه طباطبایی ، کتاب گیلگمش کهن‌ترین حماسه بشری و … را در این وبسایت گردآوری نموده است تا امکان استفاده از این منابع ارزشمند برای همگان امکانپذیر باشد.

کتاب‌های تاریخ ایران:

سرزمین ما ایران، از گذشته‌های بسیار دور محل سکونت قبایل و حکومت‌های زیادی بوده است. این سرزمین از گستردگی بسیاری برخوردار بوده و طی قرون متمادی نظاره گر رویداد‌های متنوعی در خود بوده است. خواندن تاریخ کشورمان یکی از لذت‌بخش ترین مطالعات خواهد بود اگر به کتب مناسب در این حوزه دسترسی داشته باشیم. کلیه علاقه مندان،  دانشجویان و پژوهشگران حوزه تاریخی می‌توانند از کتاب‌های تاریخ ایران که در کتابخانه تاریخ ما عرضه شده است ، استفاده کنند. از جمله این کتاب‌ها می‌توان کتاب ایران کهن ، تاریخ ایران بعد از اسلام، دانلود کتاب دو قرن سکوت ، کتاب مجموعه اطلاعات درباره ایران و ایرانیان ،  کتاب گزارش فعالیت های فرهنگی ایران در سال دو هزارو پانصد و پنج شاهنشاهی ، کتاب تمدن ایران ساسانی ،  کتاب اندیشه های طالبوف تبریزی از فریدون آدمیت بدون سانسور و … را نام برد.

ادبی، دیوان شعر، سفرنامه:

علاقه مندان به آثار ادبی به خوبی می‌دانند که خواندن آثار این حوزه چقدر می‌تواند ارزشمند و لذت بخش باشد. با وجود داشتن شعرا و نویسندگان بزرگی چون خیام ، حافظ ، سعدی و دیگر هنرمندان بزرگ این بخش که نام بردن تمام آنها از حوصله این مقاله خارج است ، عدم توجه به آثار ادبی می‌تواند یکی از مهمترین ضربه ها به ما فارسی زبانان باشد. در همین راستا کتابخانه تاریخ ما اقدام به انتشار بزرگترین آثار ادبی ایران و جهان به صورت قانونی نموده است. از جمله این آثار می‌توان موارد زیر را نام برد: دانلود کتاب ترجمه رباعیات خیام به زبان آلمانی ، دانلود کتاب تعلیم و تربیت در نظر فردوسی ، کتاب داستان های زنان شاهنامه ، کتاب ضحاک ماردوش ، کتاب راهنمای گردآوری گویش ها ، کتاب آموزش سومری و … .

مذهبی:

شاید بتوان گفت تمام تمدن‌ها با کتاب آغاز شده اند ، کتاب آغازگر فرهنگ‌ها ، ادیان و تمدن‌ها بوده است. کتاب‌های زیادی در باب ادیان مختلف تاریخی نوشته شده است. در میان تمام ادیان ، دین اسلام توجه بسیاری به کتاب کرده است. پیامبر اسلام رسالت خود را با فرمان « خواندن » از سوی پروردگارش آغاز نمود. این عوامل به همراه پیشینه فرهنگی ما سبب شد تا کتاب‌های زیادی درباره مذاهب مختلف از جمله اسلام ، مسیحیت ، زرتشتی و … داشته باشیم. اگر به خواندن کتاب های مذهبی علاقه دارید می‌توانید از کتابخانه تاریخ ما استفاده کنید. از جمله این کتاب‌ها می‌توان  کتاب دین های ایران باستان ، کتاب تاریخ شاه اسماعیل صفوی ، دانلود کتاب تاریخ طبری (کیفیت بالا – بدون سانسور) ، دانلود کتاب مطالعاتی در تاریخ تشیع ،  کتاب تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی ،  کتاب تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی ، کتاب انجیل مقدس ، کتاب تمدن زایی شیعه ،  کتاب دیدی نو از دینی کهن: فلسفۀ زرتشت و … را نام برد.

فلسفی:

فلسفه مفهوم بسیار گسترده‌ای است که به بیان پرسش در هر حوزه‌ای می‌پردازد . احتمالا پرسش‌های فلسفی از آغاز با انسان متفکر همراه بوده است لذا کتب فلسفی می‌تواند غذای روح پرسشگر بسیاری از افراد باشد. کتاب‌های فلسفی انسان را وادار به تعقل بیشتر می‌نمایند و در نهایت دید انسان به دنیای اطرافش را بسیار دگرگون خواهد کرد. کتاب‌های ارزشمندی در همین حوزه نوشته و به چاپ رسیده است که شما می‌توانید آن‌ها را به صورت کاملا قانونی از سایت کتابخانه تاریخ ما دانلود کنید. از جمله این کتاب‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد: دانلود کتاب دنیای سوفی ، دانلود رایگان کتاب چنین گفت زرتشت ،  کتاب جامعه شناسی نخبه کشی ، کتاب آفرینش، وجود و زمان ، دانلود کتاب شالوده شکنی ، کتاب طرحی فلسفی به سوی صلح ابدی ، کتاب 101 مسئله ی فلسفی و … .

سیاسی:

دانستن علم سیاست از جمله مواردی است که می‌تواند در زندگی این روزهای ما بسیار مهم باشد. مهم‌ترین نکته داشتن یک تعریف عام از سیاست است. در حقیقت سیاست نوعی از فعالیت اجتماعی است که در آن تلاش می‌شود تمام گوناگونی‌ها و تعارض عقیده ها به یک نظم منجر شود. سیاست با استفاده از زور که بر نوعی از حقوق متکی است امنیت بیرونی و تفاهم درونی واحد خود را تامین می‌کند. حال که آشنایی کلی با سیاست به دست آوردید می‌توانیم به شما بگوییم که بهترین کتاب‌های سیاسی را می‌توانید از کتابخانه تاریخ ما دانلود کنید. از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد: دانلود کتاب آرمان ها و ایدئولوژی ها ، دانلود کتاب فرهنگ سیاسی ایران و درآمدی بر وضع حقوق عمومی ،  کتاب عقل سلیم ،  کتاب بیست و پنج سال عملیات براندازی ، کتاب ایستادگی در برابر نولیبرالیسم و … .

رمان:

اگر بخواهیم تعریفی از رمان داشته باشیم خواهیم گفت که « رمان  داستانی است که براساس تقلیدی نزدیک به واقیت، از آدمی و عادات و حالات بشری نوشته شده باشد و به نحوی از انحاء تصویر جامعه را در خود منعکس کند.» از آنجایی که رمان به زندگی ما بسیار نزدیک است به همین خاطر از خواندن آن بسیار لذت می‌بریم و ساعات طولانی بدون خستگی خط به خط آن را می‌خوانیم. پیش از انقلاب رمان نویسی در کشور ما خیلی رایج نبود اما پس از آن رمان نویسی به سبک جدید رونق یافت. برای دانلود برترین رمان ها می‌توانید از سایت کتابخانه تاریخ ما استفاده کنید. رمان های زیادی از جمله  کتاب گندم ، کتاب صد سال تنهایی ، کتاب وقتی نیچه گریست ، دانلود کتاب خواجه تاجدار (جلد 1 و 2) ، دانلود کتاب پیرمرد و دریا ، کتاب در جستجوی زمان از دست رفته،  کتاب حافظه ی شکسپیر،  کتاب سه شنبه ها با موری و .. در این سایت موجود است که می‌توانید به صورت رایگان و با لینک مستقیم آن‌ها را دانلود کنید.

هنر و موسیقی:

پاسخ به پرسش هنر چیست همواره چالش برانگیز بوده است. شاید به طور ساده بتوان گفت که در واقع هنر یک مفهوم یا معنی و یا احساس است که در قالبی زیبا و با در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی عرضه شده است. کتابخانه تاریخ ما شامل کتاب‌های هنری در زمینه های متفاوتی است از جمله : دانلود کتاب موسیقی،تئاتر و سینما در ایران (سه جلد) ، کتاب هنر در بارهای ایران ، دانلود کتاب فرش کاشان ، دانلود کتاب تاریخ اجتماعی هنر 4 ، دانلود کتاب موسیقی سنتی ایران .

کتاب های نسخه خطی:

دست نویسی در خاورمیانه و خصوصا در ایران اهمیت و سابقه‌ی بسیار طولانی داشته است. نسخه‌های خطی کتاب‌ها ارزشمند بوده و از جذابیت بالایی برخوردارند. دست نوشته های فارسی بسیارند و در ایران ، هند ، افغانستات ، ترکیه و چندین کشور دیگر نگهداری می‌شوند. کتابخانه تاریخ ما منبع عظیمی از کتاب‌های نسخه خطی است که به با کیفیت بالا در اختیار شما قرار داده شده است. از جمله : نسخه خطی کتاب رساله اصول مذاهب قوم هنود ، نسخه خطی کتاب جهود کشان ، نسخه خطی کتاب ضحاک ماردوش ،  کتاب دیوان بویه ،  کتاب رباعیات خیام و … .

 

Image result for library

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.