اهمیت حفاظت از کامپیوتر با استفاده از یو پی اس

کامپیوترها در برابر نوسانات برقی حساس هستند. به خاطر همین دستگاهی به نام ups وارد میدان شده اند.  این دستگاه ها که به طور اختصاری یو پی اس نامیده می‌شوند، تضمین می‌کنند که دستگاه شما در برابر نوسانات ولتاژ سالم می‌ماند. هنگامی که یک قطعی غیر منتظره رخ می‌دهد و کامپیوتر شما به طور نامناسب خاموش می‌شود، سبب خواهد شد که تعدادی از اجزای آن به خصوص هارد دیسک خراب شود.

از جمله خرابی هایی که ممکن است برای هارد دیسک شما ایجاد شود این است که نتواند به درستی بچرخد.سپس این موضوع سبب خواهد شد تا بخشی از داده‌های شما از بین برود. بازیابی دوباره داده ها عموما امکان ندارد و اگر هم امکان داشته باشد، زمان و هزینه زیادی را صرف خود خواهد نمود.

سطح ولتاژی که در حد استاندارد نباشد هم باعث بروز برخی از مشکلات می‌شود. برای مثال ولتاژ بالا باعث ایجاد گرمای زیاد شده که برای تجهیزات اصلا مناسب نیست. ولتاژ پایین هم می‌تواند مانع از این شود که رایانه شما در سطح مطلوبی عملیات پردازش را انجام دهد.

راه حل این مشکل چیست؟

استفاده از تجهیزات مربوط به منبع تغذیه بی وقفه با کیفیت بالا (UPS) می‌‌تواند سخت افزار شما را در برابر انواع خرابی‌های غیرمنتظره برق محافظت کند. دستگاه یو پی اس یک پشتیبان همه منظوره از رایانه است که این اطمینان را حاصل می‌کند که هیچ وقفه ای بین سیستم شما و منبع تغذیه اصلی رخ نخواهد داد. البته این طور نیست که در صورت قطعی برق بتوانید با استفاده از این دستگاه برق رایانه را تا ابد تامین کنید! بلکه این دستگاه به شما زمان کافی را خواهد داد تا سیستم خود را به درستی خاموش کنید.

یو پی اس مخصوص کامپیوتر
یو پی اس مخصوص کامپیوتر

چندین نوع سیستم UPS وجود دارد؟

  • نوع Standby ( آماده به کار) : ساده ترین و کم هزینه ترین طراحی ، باتری و اینورتر تا زمان نیاز “در انتظار” هستند.
  • نوع Line Interactive : در این نوع بعد از قطع برق شهری ، باتری دستگاه پس از حدود 4 تا 15 میلی ثانیه شروع به کار خواهد کرد. اغلب از این نوع در مصارفی که حساسیت بالا نیست استفاده می‌شود. مانند دوربین های مداربسته ، درب کرکره برقی و … .
  • نوع Double Conversion : این نوع که آنلاین نامیده می‌شود و از رایج ترین یو پی اس ها می‌باشد، محافظت همیشگی برای دستگاه شما فراهم خواهد کرد. در واقع پس از قطعی برق شهری بدون حتی 1 میلی ثانیه وقفه ، تامین انرژی از طریق باتری انجام می‌شود.

یو پی اس از تجهیزات شما محافظت خواهد کرد

استفاده از منبع تغذیه بی وقفه تنها به کامپیوترهای شخصی شما محدود نخواهد شد. بلکه شما می‌توانید از آن برای محافظت از چاپگرها ، آسانسور ، کرکره های برقی ، دوربین های مداربسته ، دیتا سرورها و بسیاری از اماکن دیگر استفاده کنید. تحقیقات ما نشان داده است که شرکت ها و مجموعه هایی که از یو پی اس استفاده نمی‌کردند مجبور می‌شدند تا پس از چند سال حدود 70 درصد از تجهیزات خود را عوض کنند.

منبع: https://www.helpmecore.com/importance-of-power-protection

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. قفل استخری می گوید

    مطلب جالبی بود اصلا اطلاعاتی در این مورد نداشتم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.