گزارش حضور رئیس حوزه‌های علمیه کشور در ورامین

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، آیت الله علیرضا اعرافی عصر ۱۶ خرداد ماه با حضور در دیار ۱۵ خرداد ، با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ورامین دیدار و گفتگو کرد.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور در این دیدار که در بیت نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین برگزار شد، بیان کرد: مردم ورامین همچنان پای دین و نظام خود ایستاده‌اند و حضور آیت الله محمودی به عنوان نماینده رهبر انقلاب به مدت بیش از ۴۰ سال در این منطقه یک نعمت الهی محسوب می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات، باعث افزایش اعتبار و اقتدار کشور می‌شود، گفت: طی ۴۲ سال گذشته همواره حضور ملت و تبعیت از فرآمین ولایت فقیه باعث اقتدار و عزت نظام شده است و باعث شکست توطئه‌های دشمن شده است.

عضو شورای نگهبان در ادامه با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: ۱۵ خردادماه سال ۴۲ نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی است و پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد اگر مردم در صحنه باشند ، موفقیت حتمی است.

صداوسیما به شهرستان‌های استان تهران «بی توجه» است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با وجود آن که شهرستان های استان تهران از جمعیت ۵ میلیون نفری برخوردار بوده و فعالیت‌های بسیاری در آن‌ها انجام می‌شود ولی صدا و سیما به شهرستان‌های استان توجهی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی شامگاه یکشنبه ۱۶ خردادماه در حاشیه بازدید رئیس حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان از ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین ، خاطر نشان کرد: شهرستانهای استان تهران، بازوی توانمند تهران در برگزاری بسیاری از مراسم و مناسبت‌ها هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون در ۴۰ نقطه از شهرستان‌های استان تهران نمازجمعه اقامه می‌شود، در تمامی مناسبت‌ها راهپیمایی‌های با شکوه برپا می‌گردد و تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی با حضور حداکثری مردم اجرا می‌شود ولی صداوسیما به صورت کامل آن‌ها را منعکس نمی کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: جمعیت ۵ میلیون نفری شهرستانهای استان از داشتن یک شبکه مستقل محروم است و این امر مشکلات زیادی را برای این شهرستان‌ها به وجود می‌آورد.

عضو شورای معاونین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: امروز بسیاری از مشکلات و معضلات شهرستان ورامین که به یک مطالبه جدی از سوی مردم تبدیل شده، با عزم و توان درست مدیریتی قابل حل خواهد بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران تصریح کرد: علیرغم وعده‌های داده شده از سوی مسئولان دولتی، هنوز صنایع تکمیلی در بخش‌های مختلف راه اندازی نشده و حاصل دسترنج کشاورزان این منطقه با برند شهرهای دیگر کشور به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می شود.

آیت‌الله اعرافی: امکانات حوزه‌های علمیه برای نامزدهای انتخاباتی صرف نمی شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امکانات حوزه‌های علمیه برای نامزدهای انتخاباتی صرف نمی‌شود و رسالت حوزه‌های علمیه افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های  علمیه کشور عصر یکشنبه ۱۶ خرداد ماه در نشست روحانیون و مبلغین شهرستان ورامین که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد در ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در ایام ۱۵ خرداد در جمع پیشگامان نهضت اسلامی حضور یافته و توفیق یافتم عالم جلیل القدر، آیت الله محمودی که عمر خود را در خدمت مردم با مجاهدت مخلصانه سپری کردند زیارت کنم و از نشانه‌های بزرگی این عالم و ابوالشهید وجود فرزندانی برومند در حوزه ترویج فرهنگ اسلام در سطح استان تهران است.

وی ادامه داد: دل‌های حوزویان مالامال عشق به امام راحل بوده است و دشت ورامین از نام‌های بسیار جذاب در حوزه علمیه برای ما بوده است و شما ورامینی‌ها پیشگام در دفاع از مرجعیت و امام بودید و در روزگار سیاه که نسل امروز شاید نتواند آن را درک کند، مردم این خطه پیشگام و پیشتاز حرکتی عظیم شدند و تا مرز شهادت و آخرین مراحل ایثار و فداکاری پیش رفتند و این خاطرات از نوجوانی با من همراه بوده است و این مجاهدت در راه خدا و پیشاهنگی روحانیت و مجاهدت مردم این منطقه تا امروز نیز تداوم پیدا کرده است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با تشکر از نقش پررنگ مردم دیار ۱۵ خرداد در مسیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز وجود تعداد بالای شهدای دفاع مقدس، جانبازان و شهدای مدافع حرم در این منطقه نشانه استمرار این راه طولانی از ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و باید سر تعظیم برابر این امت بزرگوار فرود بیاوریم و امیدواریم مسئولان نیز در مسیر دفاع از ولایت و شهیدان و خدمت به مردم عزیز و شریف راه را ادامه دهند.

وی در خصوص شهادت امام صادق(ع) نیز بیان کرد: درباره جایگاه بزرگ امام صادق(ع) و احیاگری اندیشه‌های ناب شیعی همین بس که ایشان شیخ الائمه بودند و فرق دوران امامت ایشان با ائمه دیگر این است که در فرصت‌های ایجاد تحول بزرگ و نقطه عطف عظیم احیا اسلام، توانستند چهارهزار شاگرد که رهاورد این جهاد عظیم علمی بود را تربیت کنند.

آیت الله اعرافی منزلت علمی امام صادق(ع) و گسترش آن در جهان اسلام را شگفت‌انگیز توصیف و اظهار کرد: حدیث امام صادق(ع) تمام معارف اسلامی را در برگرفته است و حدود ۸۰ درصد معارف فقهی و اخلاقی ما در این احادیث وجود دارد و افتخار ما این است که در قرون گذشته حوزه‌های علمیه گنج فاخر امام صادق (ع) صیانت و به نسل‌های بعدی منتقل کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در این عصر این افتخار را دارد که گفتمان این اندیشه ناب را احیا کرده است و امروز به برکت ۱۵ خرداد و شهادت امام صادق (ع) و حضور چهل باره در عرصه انتخابات و صدها مرتبه در راهپیمایی‌ها، جمهوری اسلامی ایران صاحب گفتمان و اندیشه مترقی و جهانی است و مبادا این اندیشه را با ضعف‌ها و سستی‌ها خدشه‌دار کنیم که خطایی بزرگ است.

وی افزود: پیام جمهوری اسلامی در جهان خریدار دارد و در کشورهای منطقه، پیروزی جمهوری اسلامی دلها را شاد و خدای ناکرده غم جمهوری اسلامی، ملت‌های آزاده را متاثر می‌کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به انتخابات 28 خرداد عنوان کرد: ابزار انتخابات برای ما نشانگر ترمیم نقاط ضعف و احیای نقاط قوت در جمهوری اسلامی است و در سطوح مختلف مدیریتی در انتخابات  باید پالایش و آمایش صورت گرفته و در این راه ظرفیت حوزه علمیه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 28 خرداد بکار گرفته می‌شود.

وی با انتقاد از افکار و بیان سخنانی که جایگاه حوزه‌های علمیه را متزلزل می‌کند گفت: کسانی که به جایگاه‌های رفیع حوزه‌های علمیه با سخنان نسنجیده حمله می‌کنند، بدانند حوزه‌های علمیه در افکار فیلسوفان عالم، جایگاه رفیعی دارند و در عصر جدید حوزه‌های علمیه افزون بر میراث گران بهای خود، وارد علوم اسلامی و دانشگاهی شده‌اند و حوزه به دانشگاه و ترقیات علمی بها می دهد اما به پیشینه و ترقیات حوزه هم باید احترام گذاشت.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده برای حوزه‌های علمیه در سراسر کشور اظهار کرد: برنامه 5 ساله حوزه‌های علمیه به حوزه‌ها ابلاغ شده است و در حال آغاز است و همه در کشور درصدد اجرای برنامه آن هستند و مقرر شده  حوزه‌های علمیه‌ی منتخب که بصورت رسمی در درس خارج فقه وارد شوند گسترش یابند.

مدیر حوزه های علمیه کشور متذکر شد: امکانات حوزه‌های علمیه برای نامزدهای انتخاباتی صرف نمی‌شود و رسالت حوزه های علمیه افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.