99 روستای زیر پنج خانوار از نعمت روشنایی بهره‌مند می‌شوند

حسین قدیمی در مراسم افتتاح واحد نیروگاهی پنل‌های خورشیدی در اردبیل اظهار کرد: ما امسال تلاش می‌کنیم تا یک‌هزار و 200 کنتور هوشمند را در چاه‌های آب نصب کرده و میزان مصرف برق را در این مجموعه‌ها تحت مدیریت و کنترل درآوریم.

وی به وجود 570 هزار مشترک برق در استان اشاره کرد و گفت: 81 درصد مشترکان ما خانگی و مابقی تجاری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل میزان مصرف انرژی را در بخش خانگی 37 درصد، صنعتی 25 درصد و کشاورزی را 9.5 درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس تراز تولید و مصرف انرژی ما سه برابر نیاز مصرف استان تولید برق داریم که از طریق شبکه سراسری به مصرف می‌رسد.

قدیمی به رشد 19 درصدی مصرف انرژی در بخش صنعت اشاره کرد و ادامه داد: ما در حال حاضر با مشکلاتی در تأمین انرژی و پایداری آن به دلیل گرمای هوا، خشکسالی، ورود زودهنگام تجهیزات سرمایشی و چاه‌های آب روبه‌رو هستیم و در کنار آن در یک سال اخیر 70 مگاوات به ظرفیت برق مصرفی استان افزوده شده و در بخش فروش انشعابات نیز با یک جهش 20 درصدی روبه‌رو هستیم.

وی به استخراج رمز ارزها در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: 10 درصد مصرف برق مربوط به تجهیزات رمز ارز است که در استان اردبیل نیز در برخی از واحدهای متروکه تولیدی و مرغداری‌ها بهره‌برداری از این تجهیزات انجام می‌شود که خود این امر مشکلات و دغدغه‌ها را چندین برابر کرده است.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در استان اردبیل 129 مرکز غیرمجاز رمز ارز شناسایی شده و از آنها یک‌هزار و 446 دستگاه کشف و ضبط شده است.

وی میزان مصرف برق را در استان به طور میانگین 250 تا 290 مگاوات در طول روز اعلام کرد و افزود: با یک‌هزار و 569 مشترک صنعتی و همچنین کشاورزی تفاهمنامه‌ای امضا کردیم تا در ساعات اوج مصرف به تعدیل مصرف انرژی کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: از 623 دستگاه اجرایی و خدماتی استان 99 دستگاه اجرایی پرمصرف هستند که با تاکید استاندار اردبیل قرار شده در صورت عدم تعدیل مصرف انرژی با خاموشی و قطعی برق روبه‌رو شوند.

قدیمی ضرورت کاهش 50 درصدی مصرف برق را در ادارات به ویژه در ساعات اوج مصرف یادآور شد و بیان کرد: در مناطق شمالی استان با تغییر ساعات ادارات روند کاهشی را در مصرف انرژی شاهد هستیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.