اگر بخواهیم در مسیر اولیای خدا حرکت کنیم راهی به جز ایستادگی در برابر طاغوت‌ها نداریم

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در نشست بررسی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و حقیقت نهضت اسلامی ایران با بیان اینکه در بررسی سیره و زندگی انبیاء الهی به چهار دسته ماموریت برمی‌خوریم، اظهار کرد: دعوت به نبوت، مبارزه با طاغوت، مبارزه با فساد و تحقق قسط و عدل در جامعه ماموریت‌هایی است که خداوند انبیاء الهی را بر آن‌ها مامور کرده است.

وی افزود: این چهار ماموریت را می‌توان در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) به خوبی مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تاکید بر حاکمیت توحید در اندیشه امام خمینی (ره) گفت: مرور کتاب‌های امام به روشنی گواهی می‌دهد که رکن حاکم بر تمام اجزای تفکر ایشان، اندیشه توحیدی است.  

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: در کتاب صحیفه امام صفحه ۱۶۱ درست جایی که امام خمینی (ره) از نبوت حرف می‌زند باز هم موضوع را به توحید برمی‌گرداند و به بیان اهمیت توحید در بخش‌های مختلف زندگی می‌پردازد.

وی به جریان مبارزه با طاغوت اشاره کرد و بیان کرد: امام خمینی (ره) حتی در جاهایی که مباحث عرفانی و توحیدی را بیان می‌کند از مبارزه با طاغوت‌ها غافل نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به سخنان امام خمینی در بهمن ماا سال ۱۳۵۹ عنوان کرد: امام سیره قابل قبول و مشی قابل اعتماد در دنیا را مشی انبیاء اعلام می‌کند و معتقد است اگر بخواهیم در مسیر اولیای خدا حرکت کنیم راهی به جز ایستادگی در برابر طاغوت‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: یکی از مهمترین علت‌هایی که امام خمینی (ره) مبارزه با شاه و جریان پهلوی زدایی را آغاز می‌کند برای مبارزه با فساد در دوره طاغوت است.

وی با اشاره به آخرین ماموریت پیامبران بیان کرد: در کتاب ولایت فقیه شامل مجموعه سخنرانی‌های امام خمینی (ره) در نجف، موضوع تحقق قسط و عدل در جامعه بسیار دقیق بیان شده، البته تاکید امام بر تحقق  این هدف تا وصیت نامه ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، نشست آنلاین بررسی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و حقیقت نهضت اسلامی ایران عصر امروز به همّت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام ۱۵ خرداد با همکاری حوزه‌های علمیه استان بوشهر برگزار شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.