شهلا میلانی رهبر ارکستر و موسیقیدان ایرانی

موسیقی دنیای بزرگی دارد. به طوری که هر چند سال یکبار ستاره‌های متعددی در آن متولد می‌شوند و آثار ماندگار بسیاری را بر جای می‌گذراند. ستاره‌هایی که نام‌ آن‌ها کمتر شنیده شده است و بیشتر زمان خود را صرف خلق آثار و بالابردن مهارت‌های خود و شرکت در گروه های موسیقی و هدایت آن‌ها می‌کنند تا جلب توجه در دنیای سطحی و ایجاد حاشیه برای خود. زنان طی قرن اخیر توانستد به استقلال نسبی دست پیدا کرده و زندگی حرفه‌ای خود را بهبود ببخشند. شهلا میلانی یکی از آن دسته زنانی است که می‌توان او را یکی از هنرمندان نامی ایران در موسیقی اصیل و کلاسیک دانست.

در این نوشته قصد داریم تا شما را با این هنرمند آشنا کرده و آثار وی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه بوده و حتما دیدگاه ارزشمند خود را در انتهای این نوشته برای ما ارسال نمایید.

تولد و شروع زندگی هنری شهلا میلانی

خواننده سبک سوپرانو ، موسیقیدان، رهبر ارکستر و مدرس آواز ایرانی متولد تهران است. پدر او یکی از نوازندگان تار بوده و به همین خاطر آموزش موسیقی به دخترش را از سنین کودکی آغاز کرد. شهلا در همان دوران کودکی به این آموزش‌ها علاقه نشان داد به طوری که هنگامی که تنها 10 سال داشت توانست به هنرستان موسیقی ملی دست پیدا کند.

او در هنرستان ساز سنتور را انتخاب کرد. هنگامی که 16 سال داشت آموختن پیانو را تحت نظر اساتید هاکوپیان و لوست مارتیروسیان شروع کرد. در همان زمان منصوره قصری نیز تعلیم آواز به وی را آغاز کرد.

این هنرمند یادگیری عمیق تر آواز را در دانشکده هنرهای زیبا آغاز کرد . اساتید وی فاخره صبا و اولین باغچه بان بودند. او همچنین در سال 1995 به کشور آذربایجان رفت و یادگیری دوباره آواز را پی گرفت. او همچنین دوره های رهبری کر را توسط اساتیدی به نام لطف یار ایمانوف و رمیا کریو او آغاز کرد. او همچنین در ایتالیا نیز سایر تکنیک‌های آوازخوانی را آموخت.

او در سال 80 توانست دستیاری یکی از رهبران بزرگ گروه کر را بر عهده بگیرد. پس از آن نیز خود رهبری گروه کر هنرستان موسیقی دختران را آغاز کرد.

او پس از سال‌ها فعالیت در موسیقی ایران تواسنت درجه یک هنری را از وزارت ارشاد دریافت کند که افتخار بزرگی بود. در سال 90 نیز از شهلا میلانی و چند نفر از زنان هنرمند در حوزه موسیقی تقدیر و تشکر به جای آمد.

https://power-music.ir/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.