بیوگرافی حمید علیمی  مداح اهل بیت

محرم ماهی پرشور برای مسلمانان خصوصا مسلمانان کشور ماست. ماهی که همه را متحد می‌کند و یاد خاطره امام حسین (ع) و یارانش را زنده می‌دارد. به خاطر مراسم‌های مختلفی که در این ماه انجام می‌شود، مداحان بسیاری پا به عرصه گذاشتند. اکثر این مداحان عشق سید الشهدا را از همان دوران کودکی و نوجوانی داشته اند و هنگامی که پا سن گذاشتند تصمیم گرفتند که خادم ایشان باشند. یکی از این مداحان حمید علیمی نام دارد که نام و آوازه اش بر کسی پوشیده نیست.

در این نوشته قصد داریم تا مروری کوتاه بر بیوگرافی این مداح داشته باشیم و نحوه ورود وی به دنیای مداحی و خادمی اهل بیت را مرور کنیم. پس تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

تولد و ورود به دنیای مداحی

حمیدرضا علیمی که بیشتر با نام حمید علیمی شناخته می‌شود مداح جوان اهل اصفهان است که در بیست و هشتمین روز از بهمن ماه سال 1359 خورشیدی متولد شد. گرایش او به دنیای مداحی و نوحه سرایی زمانی شروع شد که در کودکی در روضه ها و هیات های مذهبی محرم شرکت می‌کرد.

بعد از گذشت چندین سال او تحت نظر سید ذاکر شروع به انجام مداحی کرد و اصول این کار را از وی آموخت و بیشتر اوقات با او دیده می‌شد. سبک و روش وی در مداحی نیز از استادش اخذ شده است و این موضوع را الان بیش از هر زمان دیگری می‌توان دید.

او مدتی را با استادش در کاشان به سر می‎برد و در آن زمان به شهرت زیادی رسیده بودند. تا این که استادش از دنیا رفت و این موضوع سبب شد که حمید علیمی به شدت از لحاظ روحی و روانی دچار آسیب شود. این شد که او به اصفهان بازگشت.

ویژگی منحصر به فرد حمید علیمی

یکی از نکاتی که این مداح را از سایرین جدا کرده است این است که شعرها را خودش می‌گوید. آنچه که بر زبان می‌آورد حاصل احساسات و ارادت خاص خودش به ائمه اطهار است و این مراسم مداحی را بسیار با شکوه تر می‌کند. غزل‌هایی که وی می‌گوید از شیرین ترین و دلنشین ترین غزل های مذهبی است که هر عاشقی را عاشق تر می‌کند.

او در سال 1392 به سوریه رفت. هنگامی که از او در رابطه با علت رفتن پرسیدند ، پاسخ داد که به دلیل دستور مراجع بزرگوار به این کشور نرفته ام. بلکه چیزی در دلم مانند یک عشق به فرزند امیر المومنین باعث شد که در این جا حضور پیدا کنم.

او سال هاست که ازدواج کرده است. اخباری در رابطه با جدایی و ازدواج مجدد او پخش شده است که صحت ندارد.

https://madahi.org/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.