تقاضای محدودیت سفر از خوزستان به هرمزگان / فراخوان واکسیناسیون دوز دوم در صورت اختصاص سهمیه

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند. به طور متوسط نیز روزانه ۱۰۰ بیمار جدید مثبت قطعی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی افزود: روند کاهش موارد بستری، بسیار کند است که رعایت ۶۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی‌های کامل در این زمینه تاثیرگذار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به درگیری زیاد در استان هرمزگان و قرمز شدن شهرهای زیادی از این استان، از مردم خوزستان می‌خواهیم به این استان به ویژه کیش که اکنون روزانه پنج پرواز به خوزستان دارد، سفر نکنند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: از استاندار خوزستان درخواست کردیم مطابق قوانین بین‌المللی، مسافران شهرهای قرمز دو هفته قرنطینه شوند یا در خوزستان در خصوص مسافرت به جزیره کیش تجدید نظر و محدودیت اعمال شود. این موضوع در ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح و در این خصوص بحث خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر عسلویه در استان هرمزگان نیز بسیار درگیر شده است. با توجه به اینکه کارگران زیادی به صورت موقت از خوزستان به عسلویه سفر می‌کنند و پس از ۱۴ روز کار به خوزستان برمی‌گردند، از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درخواست کردیم که شرایط انجام تست برای این کارگران قبل از برگشت به خوزستان را مهیا کنند یا محدودیت تردد ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: از مردم خوزستان خواهش می‌کنیم تا حد امکان به جزیره کیش سفر نکنند. خواستار این هستیم که محدودیت تردد برای افرادی که به عسلویه می‌روند نیز ایجاد شود و احتیاط لازم انجام و مراقبت شود؛ این افراد با کوچکترین علامت باید به مراکز منتخب مراجعه کنند یا در صورت علامت‌دار بودن برنگردند تا دیگران را درگیر نکنند.

وی بیان کرد: مقرر بود اواسط خردادماه محموله واکسن وارد کشور شود که هنوز وارد نشده است. در حال حاضر تنها ۱۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک از روسیه برای تزریق دوز دوم وارد شده است. به محض اینکه سهمیه خوزستان اختصاص داده شود، افراد را برای تزریق دوز دوم فراخوان می‌کنیم.

ابول‌نژادیان ادامه داد: قرار بود واکسن سینوفارم نیز از چین وارد کشور شود که هنوز وارد نشده است. اگر یک ماه از تزریق دوز اول افراد گذشته است، نگران نباشند و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: به محض اینکه محموله واکسن سینوفارم وارد کشور شود، برای تزریق دوز دوم و افراد ۶۰ سال و بالاتر فراخوان داده می‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.