نصیرایی: انتخابات در ایران مسابقه‌ای برای خدمت است نه کسب قدرت

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، مجید نصیرایی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز دشمن می‌خواهد تنبلی اجتماعی، عدم اعتماد و عدم ارزشمند شمردن ارزش‌ها را به ما تلقین کند و با جنگ روانی و اقتصادی در صدد رسیدن به اهداف خود و دور کردن مردم از انتخابات است. در این رویارویی به دشمن اجازه تضعیف اراده‌ها را نخواهیم داد و با هشیاری از هر گونه اختلاف و تخریب و سخنان یأس آلود اجتناب خواهیم کرد. ما اتحاد و یکدلی خود را پای صندوق‌های رأی به رخ آنها خواهیم کشید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای دستیابی به وضعیت بهتر باید تلاش و انتخاب کرد، گفت: انتخاب انسان‌های صالح کوتاه ترین راه برای دستیابی به اهداف ملی و اسلامی است. ملت تشنه کار است و کار نکرده زیاد است و میدان کار فراهم. مردم دنبال کسانی هستند که بتوانند سطح کارآمدی نظام را بالا ببرند و مشکلات مادی و معنوی مردم را حل کنند. این خواست مردم است. کسانی باید زمام امور اجرایی کشور را در دست بگیرند که به مسائل اصلی مردم بپردازند و خواسته‌های حزبی، گروهی و جناحی را به جای خواست مردم جا نزنند.

نماینده مردم طبس در مجلس ضمن انتقاد از “بازی با کلمات در فعالیت‌های سیاسی پیشین و اکنون” تأکید کرد: امروز همگان متوجه این بازی شده‌اند. همانطور که رهبری فرمودند امروز مسئله اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه، بیکاری جوانان و مافیای واردات است. باید مسیر ورود مردم به کسب و کار تسهیل شود تا مردم خود چرخه اقتصاد را به گردش درآوردند. اگر چنین شود، تولید رونق خواهد گرفت؛ ثبات اقتصادی ایجاد می‌شود و آرامش به زندگی مردم بازمی‌گردد.

نصیرایی ادعا کرد: متأسفانه ۹۰ درصد علت اصلی غیراثربخش بودن قوانین و مقررات تسهیل تولید و اقتصاد مقاومتی به ضعف در اجرا و ترک فعل مسئولان اجرایی بازمی‌گردد. پس کسی را انتخاب کنیم که فکر می‌کنیم عزم جدی برای گشودن گره‌های مهم دارد. وقتی چنین انتخاب کردیم در واقع  بلندگام را برای از بین رفتن مشکلات برداشته‌ایم. تا دولت صالح نباشد، مملکت صلاحیت پیدا نمی‌کند.

نصیرایی با بیان این ادعا که تدین، دلسوزی، کارآمدی و شجاعت، چهار شرط انتخاب نامزد مناسب و شایسته است، در توصیه‌ای اخلاقی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: مردم چه تقصیری دارند که ذهنشان را به خاطر انگیزه‌های مختلف سیاسی اشخاص و جناح‌ها به هم بریزند؟ نامزدها برتری خود را از راه اهانت، اتهام، تخریب دیگران و ترساندن مردم از رقیب نشان ندهند. مردم ایران به خوبی کسانی را که رقیب هراسی کردند را به یاد دارند. انتخابات در ایران مسابقه‌ای برای خدمت است نه کسب قدرت. از خداوند مسئلت دارم از این آزمون پرهیجان سربلند بیرون بیاییم و در انتخابات آینده با چشم‌های باز گام برداریم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.