امیری: سند ۲۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰ نیامده است 

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت مطلقا و به هیچ وجه برای سند ۲۰۳۰ حکم، بودجه‌ و اعتباری را نیاورده است، اظهار کرد: دولت تعهدی را نیز در این باره نپذیرفته است. در قانون بودجه ۱۴۰۰ مطلقا به موضوع سند ۲۰۳۰ پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: مطلبی که یکی از نمایندگان مجلس تذکر داد، صرفاً بر اثر اشتباه سهوی بود که یک کارشناس در یکی از جداول انجام داده بود که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه، هم در فایل و هم در نسخه‌های کاغذی آن را اصلاح کرد. ما فکر می‌کردیم چون توضیحاتی که داده‌ایم، مستدل و مستند بود و قانون بودجه هم کاملاً مشخص و گویا است، قضیه حل و فصل شده تا اینکه هفته گذشته دیدیم این درخواست در دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

امیری در ادامه خاطرنشان کرد: دیروز در مجلس گزارش کمیسیون قضایی قرائت شد. البته این گزارش هم از جهت شکلی و هم از جهت ماهیتی ایرادهایی داشت و متاسفانه مثل موارد دیگر که درخواست اعمال ماده ۲۳۴ می‌شود، به نماینده دولت اجازه صحبت داده نشد. قاعده‌ این است که وقتی گزارشی از یک کمیسیون در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، اصول انصاف و قواعد دادرسی بر این است که کسی که گزارشی بر علیه او قرائت می‌شود، به او اجازه دفاع و صحبت بدهند اما گزارش کمیسیون قضایی یک طرفه قرائت شد و اجازه صحبت هم به نماینده دولت ندادند.

امیری ادامه داد: این گزارش در ادامه به رای گذاشته شد و حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان محترم به آن رای دادند و البته سه نفر مخالف بودند و سه نفر ممتنع و تعدادی هم در رای‌گیری شرکت نکردند. درخواست ما این است که در چنین مواردی براساس اصول انصاف و قواعد دادرسی اجازه بدهند دولت صحبت کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.