وُکلا باید در حوزه های عمومی و اجتماعی پیشرو باشند

“علی بهادری جهرمی” امروز 19 خردادماه در مراسم تحلیف وکلای قوه قضائیه استان کرمان با اشاره به اینکه مرکز وکلای قوه قضائیه بزرگ ترین نهاد وکالت در کشور از نظر تعداد اعضاء و حجم فعالیت هاست، اظهار کرد: در حوزه های آموزش، جذب، خدمات فرهنگی اجتماعی و … در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و اخیرا کلنگ زنی بیمارستان 32 تختخوابی را در سیستان و بلوچستان داشتیم که با مشارکت گروه های دیگر و وکلای مرکز قوه قضائیه انجام شد.

وی افزود: قبل از این، نهاد وکالت و کارشناسی در برخی حوزه ها عقب بود در حالی که از این خانواده فرهیخته انتظار بیشتری نسبت به دیگران وجود داشت. هرچند اقدامات موردی و فردی از سوی همه اعضاء صورت می گرفت اما اقدام جمعی تاثیر بهتری دارد.

بهادری تصریح کرد: جمع املاکی که در دو سال گذشته در سطح کشور خرید یا اجاره کردیم 8000 متر است و قبل از آن جمع املاک زیر 6000 متر بود.

وی با اشاره به اینکه اختیارات را به استان ها واگذار کرده ایم، گفت: استان هایی که یکصدا هستند، جلو می افتند و همکاری و تعامل سازنده مسئله مهمی است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهار کرد: هرچه متحد باشید سرعت رشد و تحول شما بیشتر است و نگاه ما به دیار حاج قاسم سلیمانی متفاوت است و انتظار مضاعفی از همکاران این استان در بحث فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و … داریم.

وی با اشاره به تحلیف وکلا و وظیفه سنگینی که به عهده می گیرند، افزود: شما تابلوی مدافع حق بودن را به دست می گیرد و امروز سوگند می خورید که مدافع مظلوم باشید. مدافع حق، خودش باید نماد و الگوی حق مداری باشد.

بهادری تصریح کرد: اگر بعضا وکیل و نهاد وکالت مورد هجمه قرار می گیرد، بخشی از آن مربوط به عملکرد خود ماهاست که شان وکالت را رعایت نکردیم.

وی بیان کرد: طبیعتا قانون شکنان، کلاهبرداران و فاسدان باید از وکیل بترسند همانطور که از قاضی می ترسند. مگر می شود ما یک بال فرشته عدالت باشیم و فاسد از ما نترسد؟

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: وکیل باید به تحقق عدالت کمک کند نه اینکه معاونت در ارتکاب ظلم باشد؛ شرط وکالت کردن سوگند است و شما به این سوگند متعهد و مکلف می شوید.

وی تصریح کرد: امروز مسئولیت می پذیرید که مدافع حق و قانون باشید و نباید مسئولیت را شوخی بگیریم.

بهادری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات 28 خردادماه بیان کرد: در انتخابات اگر اشتباه کنیم، همه ضرر می کنیم و اگر درست عمل کنیم همه سود می بریم. شما وکلا از اقشاری هستید که از شما انتظار می رود در حوزه عمومی و اجتماعی فعالیت کرده و پیشرو باشید. امروز می بینیم افرادی که هیچ اطلاعی ندارند، درباره انتخابات اظهار نظر می کنند در حالی که وکلا با اشراف قانونی و حقوقی که دارند، می توانند در این مسیر بسیار فعال عمل نمایند.

وی با تاکید بر تلاش وکلا در راستای تحقق عدالت اظهار کرد: همشهریان حاج قاسم حتما سربلند و باعث اعتبار و آبروی سایر همکاران در مرکز وکلای قوه قضائیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، افتتاح ساختمان مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان(در خیابان فلسطین) نیز از دیگر برنامه های بهادری جهرمی در کرمان بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.