رانت ها نمی گذارد راه تولید باز باشد/ اعتماد مردم آسیب دیده است

“محسن مهرعلیزاده” عصر امروز 21 خردادماه در ویژه برنامه انتخاباتی “ایران سرای من” در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار مهمی قرار گرفته و مردم ایران دست به انتخابی می زنند که بتوانند راهی برای برون رفت از شرایط پیچیده ای که در کشور است، بیابند و خدمتگزاری را سر کار بیاورند که بتواند تماما در خدمت مردمش باشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار جامعه، افزایش سطح خط فقر و رسیدن خط فقر به 70 درصد جامعه در کشور افزود: در کشوری زندگی می کنیم که با همه نیت خیر خیلی از مسئولان، متاسفانه برخی دست ناپاکی، اختلاس، فساد، فشار بر مردم، دست یازیدن به بیت المال و تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده و چنان معیشت سختی بر مردم فراهم کردند که امید مردم به آینده خیلی کمتر از آن است که باید باشد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: برخی از اقدامات کشور را به جایی رسانده اند در حالی که ایران می توانست به غنی ترین و قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود اما امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است.

اعتماد مردم به مسئولان از بین رفته است

وی بیان کرد: فاصله بسیار زیادی از کارهای ابتدای انقلاب گرفته ایم و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیریت اجرایی به مقدار زیادی آسیب دیده و از بین رفتن اعتماد باعث می شود حتی در صورتی که مسئولان بخواهند کار درستی و در جهت منافع ملی و مردم انجام بدهند، مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این بدترین نقطه ممکن است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم باید بدانند اگر افرادی که امروز در جایگاهی قرار گرفته و می خواهند بین خود، خدا و مردم پیمان ببندند و مشکلات مردم را حل کنند، افرادی هستند که مشکلات مردم را می دانند و از درد دل مردم باخبر هستند.

وی با اشاره به اینکه من از یک خانواده متوسط آمده و زندگی متوسطی دارم، افزود: اینکه فکر کنیم فقط بالا بنشینند و مشکلات را حل کنند، نمی شود. اینکه راه برون رفت از مشکلات توسط برخی طراحی شود و ملت را به دنبال خود بکشند و با هم حل کنیم، ایده درست تری است.

مهرعلیزاده با اشاره به نحوه اداره کشور در دولت های مختلف از اول انقلاب تصریح کرد: در دهه 60 با نظام صحیح اقتصادی، دولت کاری کرده بود که با 6 و نیم میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل 3 و نیم میلیارد دلار آن صرف هزینه جنگ می شد، مابقی برای توسعه، کار، رزق مردم و واردات شده و آن انرژی لازم به مردم می رسید و مردم فرزندانشان را در جنگ فدا می کردند و خودشان از نظر مالی جنگ را حمایت می کردند.

وی ادامه داد: در دهه و در دولت سازندگی 70 روحیه جلب مشارکت همگانی برای پیشبرد کار و آنچه ایده ال بود پیش نیامد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اظهار کرد: دولت اصلاحات دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید و نظریه گفت و گوی تمدن ها در سطح دنیا طنین انداز شد و این نظریه در سازمان ملل قد برافراشت و مورد تکریم دنیا قرار گرفت.

وی افزود: ارز در طول دو دوره دولت اصلاحات با قیمت بین 600 تا 800 تومان چند سال ثابت ماند و تورم نزدیک به 48 درصد کنترل و به زیر 10 درصد رسید. ارزش پول ملی حفظ و روابط اجتماعی و امید مردم به آینده افزایش یافت و افتخار ایرانیان در سطح دنیا و شاخص های زندگی، سلامت اداری، بهبود فضای کسب و کار و … ارتقاء پیدا کرد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: دولت بعدی که روی کار آمد، خیلی از این ها عوض شد که البته کارهای خوبی هم داشت و نمی خواهم بی انصافی کنم.

وی با اشاره به اینکه دولت اخیر علی رغم اینکه مردم خیلی انتظار داشتند با کار، مشکلات را حل کند. دولت تلاش کرد با برجام مسائل را سامان بدهد و در قوی ترین معاهده بین المللی که توانستند نظریات خود را اعمال و اعلام کنند و کشورهای دنیا حق کشورمان را که نادیده می گرفتند، بپذیرند و در سازمان ملل تثبیت شد و چند تحریم که داشت منجر به جنگ و نا امنی می شد خطرش از کشور رفع شد.

امریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرده است

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اما بدعهدی های امریکا را شاهد بودیم. امریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرده و همان ابتدای انقلاب صدام را علیه ما تحریک کرد و بعد به روش های مختلف تحریم، فشار و … علیه ما اعمال کرد.

وی افزود: با برجام اجماع جهانی له ما ایجاد شد و می توانست راه های سرمایه گذاری خارجی، صادرات و واردات و توسعه را بگشاید و امریکا این را می دانست و با خروج از برجام و بی اثر کردن آن و فشارهای اقتصادی، تحریم سازمان ها و شخصیت ها فکر کرد فشار را به مردم آورده و آنها را ناامید کرده و می تواند نظام را براندازد.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: عده ای می خواهند به شکل تمامیت خواهی بر همه ارکان ممکلت فائق بیایند و این مردم را عصبانی می کند. اینکه به بحران آب کشور توجه نمی شود و به جای بحران آب به یک دوچرخه سواری، بزم موسیقی و شعرخوانی و … گیر می دهند که درد بزرگی است.

وی بیان کرد: باید دشمنی و کینه ها را تمام کرد و زندگی کرد. ایرانی ها بزرگ هستند و باید طوری حرکت کنیم که حرکت ما در دنیا بزرگی تاریخ چندهزار ساله مان را نشان بدهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران یکی از اصیل ترین و بزرگترین امپراتوری ها بوده و افتخار می کنیم به ایرانی و مسلمان بودنمان و افتخار می کنیم و بزرگان باید حرکت های بزرگانه انجام بدهند.

رانت ها اجازه نمی دهد راه تولید باز باشد

وی افزود: باید بگوییم چرا نمی گذارید در زندگی شاداب باشیم و تولید را منکوب کردید؟ در واقع رانت نمی گذارد و ارتباطات زیرمیزی اجازه نمی دهد راه را برای تولید باز باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه بنده از 25 سالگی وارد بازار کار شدم و از کف کارخانه کار را آغاز کردم، گفت: موسس منطقه آزاد کیش من هستم و زیربنا را من گذاشتم و البته قبل از من کارهایی شده بود اما کار اصلی در زمان بنده انجام شد.

وی بیان کرد: با تکیه بر امکانات، تحصیلات و تجربیات در برنامه ریزی، اقتصاد، مسائل پولی، مالی، سیاسی، فرهنگی و … می دانم مشکل کجاست. مشکل ما راه اندازی تولید، از بین بردن رانت هاست؛ در بحث ارز 4200 تومانی 11 میلیارد دلار درآمد تلف شد و مرغ و گوشت به قیمتی بیش از قیمت دلار آزاد به دست مردم می رسد و این بی عرضگی و کار ندانستن است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل امروز کشور اقتصاد است، گفت: تکیه کردن به افراد غیر اقتصادی مشکل را حل نمی کند. باید کسی بیاید که کار را می فهمد.

وی افزود: نام دولت من “زندگی” است. یعنی معیشت خوب، آبرومندانه، شرافتمندانه و برازنده ایرانی و ما امید، شادابی، افتخار، امید، عزت و … می خواهیم.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه برنامه هایم را در قالب سه کتاب و در 400 صفحه تنظیم کرده ام، افزود: اضافه کردن یارانه یکی از بنرامه هاست و باید حداقل پنج برابر برای دهک پایین بیشتر شود و باید وضعیت مردم به جایی برسد.

وی تصریح کرد: برای بازنشستگان برنامه مشخص دارم و در مقابل حیف و میل ها که در رانت ها و مبادی رسمی انجام می شود، با قاطعیت می ایستم تا به همه این رویه های غلط پایان بدهم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.