انتخابات بزرگترین تکریم و نعمت برای ملت است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: مردم از طریق انتخابات و به راحتی دولت‌ها و افراد را جابجا کرده و اداره خود را در مدیریت کشور، تنفیذ می‌کند که شکر این نعمت، استفاده از این نعمت و شرکت در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از کشورها نه تنها انتخابات بلکه حتی قانون اساسی هم ندارند به طوری که در عربستان وهابی‌ها، قانون اساسی را شرک می‌دانند و خاندان حاکم را خاندان برگزیده خداوند می‌دانند و می‌گویند در برابر انتخاب خداوند، ملت حق انتخاب ندارد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در کشور ما به اندازه عمر انقلاب، انتخابات برگزار شده و سرنوشت کشور، توسط خود ملت، تعیین می‌شود، گفت: کفران نعمت بزرگی است اگر کسی از این نعمت استفاده نکند و انتخاب اصلح، حق مردم است و لذا اضاعه این حق، اضاعه حق الناس بلکه اضاعه حق الله است.

عاملی ادامه داد: در عرض یک روز خود ملت سرنوشت کشور، مقدرات و مدیریت چهارساله آن را تعیین می‌کند به طوری که اگر گرانی درست شود، ریشه در انتخاب دارد و اگر ارزانی و توسعه درست شود ریشه در انتخابات دارد.

وی ادامه داد: قرار است 28 خرداد سرنوشت اقتصاد کشور، اخلاق کشور، فرهنگ کشور، دین کشور و عزت و اقتدار کشور را در دنیای پرآشوب به مدت چهار سال به دست یک نفر بسپاریم.

امام جمعه اردبیل انتخابات را یک فرصت طلایی دانست و بیان کرد: هرکس شرکت نکند، از حق مسلم خود و از حق بسیار بزرگ خود، چشم‌پوشی می‌کند و این فرصت طلایی را به طور مجانی به دیگران می‌دهد.

عاملی اضافه کرد: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، معنای آن این است که از دیگران می‌خواهد که برای او سرنوشت تعیین کنند و اگر کسی در لزوم شرکت در انتخابات تردید دارد به سخنان دشمنان و به سمت تیرهای آنها نگاه کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با تقدیر از دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور در سفر به اردبیل بیان کرد: 400 میلیارد تومان به راه آهن، 500 میلیارد تومان برای تکمیل پایاب سد خداآفرین و 250 میلیارد تومان به چهار بانده کردن راه‌های مواصلاتی در این سفر اختصاص داده شد.

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: به مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی و اساتید این دانشگاه تبریک می‌گوییم که در این اواخر بار ها باعث ارتقای رتبه دانشگاه در سطح ایران و جهان شدند و اخیرا هم برای اولین بار این دانشگاه به جمع دانشگاه‌های برتر آسیایی صعود کرد و در بین همه دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های وزارت بهداشت، به رتبه شایسته دست یافت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.