اقدامات معاونت علمی برای رفع یکی از دغدغه های مجلس

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما سید جواد ساداتی نژاد در مراسم که در محل ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اقدامات معاونت علمی در توسعه فعالیت‌های دانش بنیان را مناسب توصیف کرد و افزود: با اقداماتی که در این حوزه انجام شده است، این معاونت به جایگاه اصلی خود بازگشته است.

وی یکی از دغدغه‌های مجلس را عدم کاربردی شدن فناوری‌های تولید شده در معاونت علمی و وزارت علوم در راستای رفاه مردم دانست و ادامه داد: ما نگران عدم کاربردی شدن خروجی فعالیت‌های دانش بنیان در زندگی مردم بودیم؛ چرا که این طرح‌ها با هرینه‌های بالا اجرایی شدند، ولی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این امر اتفاق افتاده است.

ساداتی نژاد با اشاره به اجرای سامانه آب شیرین کن در بوشهر یادآور شد: این امر نشان داد که معاونت علمی برای رفع مشکلات مناطق محروم از شرکت های دانش بنیان مدد گرفته است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شیلات باید جدی‌تر عمل شود، اظهار کرد: کشور دارای ۶۵۰۰ کیلومتر ساحل است، ولی به درستی از آن استفاده نشده است.

در این مراسم همچنین ستوده، معاون عمرانی استانداری بوشهر با تاکید بر اینکه توجه به فعالیت های دانش بنیان تبدیل به فرهنگ در کشور شده است، گفت: با اقدامات انجام شده در استان بوشهر این فعالیت‌ها پیگیری می‌شود، به گونه‌ای که سامانه آب شیرین کن در بوشهر راه اندازی شده است.

وی از آمادگی این استانداری در حمایت از واحدهای فناور و اجرای طرح‌های پایلوت خبر داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.