تجمعات انتخاباتی نگران‌کننده است

سید راشد جزایری ۲۲ خردادماه در جلسه قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تجمعات در ستادهای انتخاباتی نگران‌کننده است، اظهار کرد: عموما تجمعات انتخاباتی در فضاهای بسته برگزار می‌شود و فاصله اجتماعی در بین شرکت‌کنندگان رعایت نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قبل و بعد از برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد به استان‌ها ابلاغ شده است، تمامی اعضای حاضر در شعب انتخابات باید چند روز قبل از آغاز رای‌گیری برای انجام تست کرونا مراجعه کنند، این تست یا به‌صورت رپید یا به‌صورت pcr انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسامی افرادی که در ۱۴ روز گذشته تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده است، از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود، گفت: همچنین باید با استفاده از سامانه ماسک، افراد قبل از ورود به شعب اخذ رای مورد ارزیابی قرار بگیرند، اگر شخصی به‌عنوان فرد کرونا مثبت در این سامانه ثبت شده باشد، نباید اجازه ورود او به داخل شعبه داده شود.

جزایری در ادامه با اشاره به تغییر رنگ شهرستان سامان از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی، گفت: پیش‌بینی می‌شود این شهرستان در صورت ادامه‌دار بودن افزایش مبتلایان به وضعیت قرمز تبدیل شود، در هفته‌های گذشته شاهد ورود حجم عظیم گردشگران به این شهرستان با وسایل نقلیه عمومی(اتوبوس) و خودروی شخصی بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: حدود ۷۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان واکسینه شده‌اند، در تلاشیم این عدد به بالای ۸۰ درصد برسد، در حال حاضر ۳۰۰۰ دز اول واکسن آسترازنکا در استان موجود است، مردم به شایعات در خصوص عوارض واکسن در فضای مجازی توجه نکنند.

وی بیان کرد: واکسن دز اول و دز دوم سینوفارم تفاوت چندانی ندارد و برای دز دوم می‌توان از دز اول نیز استفاده کرد، محموله دز دوم واکسن اسپوتنیک امشب وارد  استان خواهد شد، تاخیر ۲۸ تا ۹۰ روز در تزریق دز دوم این واکسن مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

صدور ۸۰ اخطاریه برای ادارات چهارمحال و بختیاری به‌دلیل نقض پروتکل‌ها

در ادامه جلسه شهاب قائدی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  از ابتدای خردادماه ۸۱ مورد اخطار برای ادارات استان به‌دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است، گفت: در حال حاضر اکثر ادارات از سامانه ماسک برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا در بدو ورود به ادارات استفاده نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران بی‌تفاوت به دستورالعمل‌های بهداشتی به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

قائدی در پایان گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد است که این عدد مطلوب نیست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.