اقتصاد کشور نیازمند ریل گذاری جدیدی است

عبدالناصر همتی امروز ۲۲خرداد در گفت‌وگو با مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و چنانچه روند فعلی بخش اقتصاد کشور به همین رویه ادامه یابد نتایج جالبی برای کشور به همراه نخواهد داشت، افزود: امروز اقشار مختلف مردم دچار مشکلات معیشتی و بیکاری هستند رفاه و آسایش زندگی مردم تحت تاثیر تحریم‌هاست، تغییر و بازنگری در ریل اقتصادی کشور جزء اولویت های دولت من هست و اقتصاد کشور به ریل گذاری جدید نیازمند است.

اصلاح حداقل دستمزد و اعطای کارت اعتباری برای توانمندسازی قشر محروم 

وی ادامه داد: یکی از دلایل وضعیت اقتصادی فعلی کشور اینست که سیاست بیش از حد بر اقتصاد کشور حاکم شده و مسائل اقتصادی تحت تاثیر نگاه سیاسی قرار گرفته است. در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد کشور و برای بهبود زندگی مردم است، من اعتقاد دارم هر اقدامی باید منفعتی برای مردم داشته باشد اگر سیاست و هر اقدامی منجر به فقر مردم باشد که توفیق نیست؛ محرومیت‌ها مطلوب مردم نیست.

 وی با بیان اینکه به مسائل اقتصادی ۴۰ سال گذشته کشور، مسائل بین‌المللی و تنگناها اشرافیت کامل دارم و اطلاعات کافی از شاخص‌های اقتصادی دارم، افزود:رشد اقتصادی کشور طی یک دهه گذشته به خاطر تحریم‌ها و کاهش منابع متوسط و سالی نیم درصد است و در واقع طی ۱۰ سال گذشته پنج درصد رشد و پیشرفت ثروت داشتیم، این امرباعث کوچکتر شدن سفره های مردم شده است. 

وی علت ورود خود به صحنه انتخابات را اصلاح ریل گذاری اقتصادی در کشور اعلام کرد و تصریح کرد: رفع معضل بیکاری توانمندسازی اقشار محروم جامعه از طریق  پرداخت عادلانه یارانه‌ها، اصلاح حداقل دستمزد و اعطای کارت های اعتباری بخشی دیگر از اقدامات بر توانمندسازی اقشار محروم جامعه خواهد بود.

با بیان اینکه متاسفانه راهبردی ملی برای توسعه اقتصادی در استان ها وجود ندارد، اظهار کرد: هر استان ویژگی‌های متفاوتی دارد و وجود کلکسیونی از مشکلاتی به خاطر نگاه متمرکز از تهران به استان‌ها بوده که باید بااستفاده از پتانسیل استان‌ها برای رشد همان استان،بتدریج این تمرکز زدایی انجام شود.

همتی ادامه داد: یکی از اولویت های دولت آینده من اینست که تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی استان ها حاکم باشد باید نگاه سیاسی به استان‌ها را حذف و نگاهی اقتصادی جایگزین آن شود.لازمه توسعه استانها توجه به ویژگی‌های هر استان است.

وی باتاکید براینکه استانها پتانسیل‌های فراوانی برای پیشرفت دارند،اظهار کرد:بر مبنای راهبرد کلی توسعه متوازن استان ها مورد توجه قرار می گیرد.

همتی اظهار کرد: مشکل بیکاری یکی از مشکلاتی است که اکثر استانهای کشور را در بر گرفته است استان ها باید توسط نخبگان همان استان بر مبنای شایسته‌سالاری اداره شود.

 جذب توریست به کشور در دستور کار است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهورب با اشاره به اینکه ایران کشور چهار فصل است و هر استان ویژگی های خاصی برای جذب توریست دارد، گفت: سیاست جذب توریست در کشورمان ناکارآمد است با توجه به تغییر نرخ ارز جذابیت سفر به ایران از سوی کشورهای خارجی بسیار زیاد است بعد از واکسیناسیون جذب توریست یکی از محورهای اصلی توسعه استان ها خواهد بود.

وی ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها بوم گردی با هزینه کم در حال توسعه است که باید سیستم بانکی و مالی در خدمت توسعه این مراکز در استان ها قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جاده ابریشم، کریدور شمال به جنوب و مسیر ایران به مدیترانه ۴ محور اصلی هستند که در رونق اقتصادی، ارتباط و اتصال استانها به شاهراه های بین المللی بوده و موجب توسعه استانها و کشور می‌شود.

وی بابیان اینکه مسئله کشاورزی در کشور مسئله بسیار مهمی است و روستاییان که عمدتا کشاورز هستند دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله خرید نهاده ها، قیمت محصولات تولیدی مواجه هستند،گفت: تامین نهاده‌های کشاورزان و بحث فروش محصولات از مشکلات جدی است که ساماندهی می شود.

وی ادامه داد: از راه های توانمند سازی استان‌ها رسیدگی به بخش کشاورزی است وتوسعه جدی روستاها و اشتغال پایدار را پیگیری می کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آزادی اجتماعی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد،اظهار کرد: زنان و جوانان در استانها فرصت و زمینه برای گذراندن اوقات فراغت ندارند باید این فضا و زمینه برای تفریح جوانان و بانوان کشور فراهم شود، نیمی از جمعیت جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهد که باید هویت مستقل خود را پیدا کنند واز آزادی احتماعی بهره مند شوند.

همتی بابیان اینکه آذربایجان غربی با سه کشور همسایه است و جایگاه راهبردی دارد اما از این موقعیت تاکنون استفاده نشده است،گفت: شبکه ارتباطی استان بسیار ضعیف است که باید به روز رسانی شود،طرح نوسازی مسیرشمال به جنوب،بروزرسانی مسیر ترانزیتی،  احیای دریاچه ارومیه و نوسازی بیمارستانهای فرسوده استان تسریع می یابد.

واکسیناسیون سریع و عادلانه کرونا

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان در اثر ابتلا به کرونا افزود: در دوره ریاست جمهوری خود واکسیناسیون سریع و عادلانه را در دستور کار دارم تا هرچه سریعتر این بلا از سر مردم کم شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.