رئیس جمهور برزیل به خاطر ماسک نزدن جریمه شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل از تشکیک کننده‌های مشهور به کووید-۱۹ بوده که مکررا تدابیر محدودیت آمیز اعمال شده در این کشور با هدف مقابله با این ویروس را نقض کرده و چندین بار نیز علنا خطر آن را کم اهمیت دانسته، اگر چه ادعا کرده که در چند ماه گذشته به این ویروس مبتلا شده است.

بر اساس بیانیه دولت ایالت سائوپائولو، برای ژایر بولسونارو ۱۱۰ دلار جریمه از بابت نقض یک بند قانونی الزام به داشتن ماسک در اماکن عمومی که از مه ۲۰۲۰ اعمال شده، صادر خواهد شد. بر اساس داده‌های این دولت محلی، حدود ۱۲۰۰۰ موتورسیکلت در این تجمع برگزار شده در حمایت از بولسونارو شرکت کردند.

همچنین تارکیسیو گومز، وزیر زیرساخت برزیل نیز به همراه رئیس جمهور این کشور جریمه شد. بر اساس یک بیانیه جداگانه، علاوه بر آنها ریکاردو سالس و مارکوس پونتس، وزرای محیط زیست و علوم برزیل به همراه پنج نماینده دیگر که در این تظاهرات شرکت کردند هم از بابت عدم داشتن ماسک در یک رخداد عمومی با مجازات مواجه شدند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که بولسونارو از روی موتورش و بعدا از روی سقف یک خودرو برای جمعیت دست تکان داده است؛ جمعیتی عمدتا متشکل از حامیان دارای کلاه کاسکت اما عمدتا بدون ماسک که در ضمن تاکید این رئیس جمهور برزیل بر بی فایده بودن ماسکها برای افراد واکسینه شده، تشویق کرده و شعار دادند در حالی که اکثر کارشناسان سلامت عمومی با این ادعا مخالفت کرده‌اند.

بر اساس گزارشها این موتورسیکلت سواران به خارج از شهر رفته و دوباره به داخل آن بازگشتند و در ادامه به محل پارک ایبیراپوئرا، جایی که رئیس جمهور برزیل در آنجا روی یک خودرو رفت تا به اشاعه موضعش درباره بی فایده بودن ماسکها برای دریافت کنندگان واکسن بپردازد، رسیدند.

بولسونارو ادعا کرد: هر کسی که با این پیشنهاد مخالف است به این دلیل است که به علم اعتقاد ندارد، زیرا اگر آنها واکسینه شده باشند، دیگر ویروس به هیچ وجه منتقل نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، علم می‌گوید واکسنها عمدتا هدفشان جلوگیری از بیمار شدن شدید فرد است تا اینکه از آلوده شدن به ویروس جلوگیری کند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت برزیل، تنها حدود ۱۲ درصد از جمعیت این کشور هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند و بسیاری از متخصصان برزیلی معتقدند تنها در صورتی که اکثریت جمعیت این کشور واکسینه شده باشند می‌توان ماسکها را کنار گذاشت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.