مناظرات دانشجویی؛ پلی برای ایجاد فضای تعامل در مناظره

کامران جعفری ظهر امروز (۲۳ خردادماه) در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی، مجموعه‌ای ذاتاً فرهنگی بوده و کلمه جهاد، خود یک فرهنگ است، اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویی از ۱۶ آذرماه پارسال تا ۱۶ خردادماه امسال با ثبت‌نام ۴۰ دانشجو در قالب ۱۶ تیم برگزار شد.

وی در رابطه با اهداف برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، افزود: آموزش فن‌ بیان، اصول مناظره، ترویج تفکر انتقادی، ایجاد فرصت یادگیری فنون مذاکره و ایجاد فضای تعامل مناظره، از اصول و اهداف اصلی برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران است.

این مسئول با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تغییر نحوه برگزاری برنامه‌ها و مراسم فرهنگی، تصریح کرد: می‌توان گفت همه لشگرهایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، زمین‌گیر شده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه دبیرخانه نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان زنجان، برگزیده کشوری شده است، خاطرنشان کرد: برگزیدگان این دوره از مناظرات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و امید است طبق سنوات گذشته باز هم برای استان زنجان افتخارآفرینی کنند.

گفتنی است در پایان این رقابت‌ها تیم اندیشه نو از دانشگاه پردیس شهید بهشتی زنجان به مقام نخست رسید. تیم آسا از دانشگاه فرهنگیان الزهرا (س) زنجان جایگاه دوم را از آن خود کرد و عنوان سومی نیز در اختیار تیم فراز از دانشگاه فرهنگیان الزهرا (س) زنجان قرار گرفت. همچنین تیم مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی زنجان به مقام چهارمی این رقابت‌ها بسنده کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.