حمایت‌ از پژوهش‌های حوزه سلامت یکپارچه‌سازی شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید برای یکپارچه‌سازی فرآیندها جهت حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه سلامت برنامه مدونی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از وزارت بهداشت، نشست مشترک معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌منظور بررسی فرصت‌های همکاری فی‌مابین برگزار شد.

این نشست مشترک که با حضور دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت، دکتر سید فرزاد محمدی دبیر مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، دکتر بیتا مسگرپور مشاور معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر علی علیزاده مشاور معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر ملکی‌فر به تشریح خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت و انواع تسهیلات، ضمانت‌نامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که صندوق در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد را برشمرد.

دکتر نجفی نیز با اشاره به ایده‌های پژوهشی در حوزه سلامت، گفت: باید برای یکپارچه‌سازی فرآیندها جهت حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه سلامت برنامه مدونی در نظر گرفته شود.

دکتر ملکی فر با اشاره به سبد خدمات صندوق نوآوری برای تامین مالی این طرح‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: ایده‌های پژوهشی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که صندوق نوآوری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و تامین مالی برای این طرح‌هاست.

در این نشست بر لزوم تجاری‌سازی حوزه پژوهش در سلامت تاکید شد و اختصاص بودجه‌ای جهت سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و پروژه‌های این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان مقرر شد، جهت توسعه همکاری‌ها، راهکارهای عملیاتی میان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و صندوق نوآوری و شکوفایی تدوین شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.