تبلیغات انتخاباتی منطبق بر قوانین باشد

عبدالرسول حقیقی با یادآوری اینکه تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراها از پنجشنبه گذشته شروع شده است و طبق قانون تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز زمان رای گیری، ادامه خواهد داشت، همه نامزدهای انتخابات و ستادهای ایجاد شده توسط آنان را ملزم به رعایت کامل قوانین دانست.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از کمیته اطلاع رسانی، اخبار و مستندسازی ستاد انتخابات شهرستان شیراز، حقیقی ابراز امیدواری کرد که در این دوره از انتخابات، شاهد کمترین میزان تخلفات و عدول از دستورالعمل‌های قانونی تبلیغات انتخاباتی در این شهرستان باشیم.

حقیقی با بیان اینکه کاندیداها باید آدرس ستادها و مسئولان هر ستاد را به فرمانداری شهرستان شیراز، اعلام کنند و در غیر این صورت ستاد مورد نظر طبق قانون تعطیل خواهد شد، افزود: کاندیداها ضمن مراجعه به فرمانداری و انجام اقدامات قانونی در خصوص معرفی ستاد و مسئول ستاد تبلیغاتی خود، دستورالعمل تبلیغات را هم دریافت و مطابق با آن اقدام کنند.

او با تاکید بر اینکه کاندیداها صرفا مجاز به چاپ و نصب بنرهای حداکثر با ابعاد ۳ در ۴ متر در محل ستاد و  ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر در سایر نقاط شهر هستند، افزود: ستادهای تبلیغاتی برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، فاصله گذاری اجتماعی هشت متری را در نشست ها و تجمع های فضای باز رعایت کنند.

به گفته معاون فرماندار شهرستان شیراز؛ نصب اقلام تبلیغاتی بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سایر نقاط و امکانی که ایجاد خطر می کند ممنوع است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه  گشت ویژه نظارت بر تبلیغات انتخاباتی به صورت منظم تخلفات احتمالی را بررسی و نسبت به جمع‌آوری اقلامی که مطابق با دستورالعمل‌ها نصب نشده باشد، اقدام می کند، افزود: کاندیداها از ظرفیت  فضای مجازی بهره خوبی ببرند و تبلیغات خود را در این فضا  انجام دهند.

رئیس کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات شهرستان شیراز گفت: برای اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه، با هدف جلوگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، ۲۲ تیم نظارتی متشکل از نمایندگان فرمانداری، اجرایی شهرداری های مناطق یازده گانه و نیروی انتظامی با نظارت نماینده دادستانی کار رصد تبلیغات انتخاباتی را دنبال خواهند کرد.

معاون فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: هم اکنون شاهد تبلیغات پرشور و پررنگ برخی کاندیداها در سطح شهر هستیم که نشان‌ از گرم شدن تنور تبلیغات انتخابات دارد؛ امیدواریم حضور و مشارکت خوب مردم در رای گیری روز ۲۸ خرداد این شور و نشاط ملی را کامل کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.