فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۹۰۰هزار میلیارد رسید

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد فروش شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۹ برابر با ۹۰۰هزار میلیارد ریال شده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از اولویت‌های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری به کمک شرکت‌های دانش بنیان و خلاق و تجاری سازی دستاوردهای فناورانه است.

شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۲ درآمدی مجموعاً ۲هزار میلیارد ریالی داشتند این در حالی است که درآمد فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری در سال ۹۹ از مرز ۹۰۰ هزار میلیارد ریال فرارتر رفت و به رشد و رونق اشتغال و ارزش افزوده انجامید.

با رویکرد حمایت از رشد و رونق محصولات دانش‌بنیان، زیرساخت‌های قانونی به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های فراروی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری، ایجاد شد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرایی کردن قانون حمایت از این کسب و کارها، زمینه را برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق فراهم کرد.

در حالی که در آغازین روزهای تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمتر از ۵۰ شرکت فعالیت داشتند اما در پایان سال ۱۳۹۹ تعداد این کسب و کارها به مرز ۶۰۰۰ شرکت نزدیک شده و در این مدت رشدی قابل توجه را تجربه کرده است.

محور و اساس فعالیت زیست‌بوم نوآوری و فناوری، تولید محصولات با کارایی‌های فناورانه و عمومی برای جامعه است که بازدهی بالایی دارند و می‌توانند نیازی از وابستگی‌های تحریمی کشورمان را رفع کنند.

«پایتخت» بزرگ‌ترین میزبان فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری

این کسب‌وکارها در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته از فناوری نانو، زیست‌فناوری، علوم و فناوری‌های شناختی، صنایع خلاق و دیگر حوزه‌ها هزاران محصول و خدمات را به بازار ارائه کرده و توانسته اند ضمن ایجاد اشتغال، ارزش افزوده قابل توجهی را به ارمغان بیاورند. شرکت‌های دانش‌بنیان به تفکیک فناوری‌هایی که در آن فعال هستند، نشان می‌دهد فعالان حوزه صنایع خلاق و رایانه توانسته‌اند بیش‌ترین حجم از خلق ارزش افزوده را به خود اختصاص دهند.

عمده تمرکز شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در پایتخت متمرکز شده‌اند و استان اصفهان در رتبه بعدی اختصاص شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد. همچنین استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی منطبق با جمعیت و میزان فعالیت کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور، در جایگاه‌های دیگر جای گرفته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.