ابراز تمایل لبنان به ادامه مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور با جان دروشه، میانجیگر آمریکا در مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، میشل عون به میانجیگر آمریکا اعلام کرد که بیروت تمایل به تداوم مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در ناقوره و با میانجیگری آمریکا و میزبانی بین‌المللی دارد.

عون همچنین گفت که هدف از تداوم این مذاکرات دستیابی به یک توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی است که حق و حقوق تمامی طرف‌ها را طبق قانون بین‌الملل حفظ کند.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی به سرپرستی و میانجیگری آمریکا و زیر چتر سازمان ملل پس از برگزاری چهار جلسه در مقر سازمان ملل در “راس الناقوره” دورترین نقطه واقع در جنوب غرب لبنان هم اکنون متوقف مانده است.

مساحت منطقه مورد مناقشه میان لبنان و رژیم صهیونیستی حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع است. دلیل اصلی این نزاع به اختلاف بر سر تعیین نقطه ترسیم مرزهای زمینی در راس الناقوره برمی‌گردد که برای تعیین مرزهای آبی ضروری است. دلیل بعدی این است که لبنان نمی‌پذیرد نقطه مرزهای آبی اقتصادی میان این کشور و قبرس که در نقشه‌ها با نقطه شماره یک مشخص شده با اراضی اشغالی هم مشترک باشد. لبنان می‌گوید نقطه مرزهای صهیونیستی باید نقطه شماره ۲۳ باشد که در ۱۰ مایل دریایی به سمت جنوب نقطه شماره یک قرار دارد اما رژیم صهیونیستی اصرار دارد که براساس توافقنامه جداگانه‌ای که با قبرس امضا کرده، نقطه شماره یک به عنوان نقطه ترسیم مرزها با لبنان پذیرفته شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.