رشد 49درصدی فروش بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در نوروز 97/ همدان بیشترین فروش را داشته است

به‌گزارش میراث‌آریا، بازارچه‌های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی  از سال 1387 تاکنون به عنوان گسترده‌ترین رویداد خرده فروشی این حوزه در کشور است که علاوه بر توسعه فروش، اهداف کلانی از جمله اشاعه فرهنگ مصرف کالاهای هنری در سطح جامعه، معرفی و نمایش توانمندی‌های صنایع‌دستی مناطق مختلف کشور، فراهم شدن بسترهای فعالیت‌های بازرگانی تولید کنندگان صنایع‌دستی با امکانات پائین مالی، ایجاد مراکزی با جذابیت بالا، امکان شناخت سلایق و نیازهای بازار، کاهش قیمت تمام شده محصولات (به دلیل عرضه مستقیم کالاها و حذف واسطه های غیرضرور)، ایجاد فضایی برای تبلیغات، بازاریابی و دریافت سفارش تولیدات را به دنبال داشته است.

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها امسال نیز همانند سال‌های گذشته نسبت به برپایی بازارچه‌های موقت نوروزی عرضه و فروش صنایع‌دستی اقدام کرده است.

بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های به‌عمل آمده در بازارچه‌های نوروزی سال 1397، تعداد 10هزار و 660 غرفه در قالب 846 بازارچه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی در 31 استان کشور برپا شد که با فروشی معادل 628167 ميليون ریال (معادل 63 میلیارد تومان)، درصد رشدی برابر  با 49% نسبت به سال قبل داشته است. بنا بر آمار واصله، میانگین فروش هر غرفه طی ایام نوروز معادل 59 میلیون ریال بوده است.

براساس آمار، بالاترین میزان فروش در بازارچه‌های نوروزی مربوط به استان همدان به میزان  82920 ميليون ريال بوده است و استان‌های گیلان و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین بیشترین تعداد محل برگزاری بازارچه مربوط به استان گیلان با 92 محل است.

بیشترین تعداد غرف عرضه محصولات صنایع‌دستی مربوط به استان گیلان با 1008 غرفه بوده است و پس از آن اصفهان و کرمانشاه در رتبه‌های دوم و سوم این بخش هستند، بالاترین درصد تغییرات عملکرد استان‌ها براساس میزان فروش مربوط به استان خوزستان با 435 % رشد است و استان‌های خراسان رضوی و چهار محال و بختیاری در رتبه‌های بعدی این بخش قرار دارند.

بالاترین درصد تغییرات عملکرد استان‌ها براساس تعداد محل مربوط به استان یزد با 146% رشد بوده است و  بالاترین درصد تغییرات عملکرد استان‌ها براساس تعداد غرفه مربوط به استان بوشهر با 283 % رشد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.