نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است

“ایرج شکوهی” با اشاره به اینکه شعار روز جهانی اهداکنندگان خون امسال “اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان” انتخاب شده، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به پویش اهدای خون دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پیوستند.

وی افزود: پویش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور به منظور آشنایی دانشجویان با فرهنگ داوطلبانه اهدای خون و ترغیب دانشجویان برای انجام امور انسان دوستانه اهدای خون در مراکز اهدای خون برگزار شده است.

شکوهی تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در مراکز اهدای خون سراسر استان در این پویش شرکت کردند تا با مشارکت و همدلی خود نیاز حیاتی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی مرتفع شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در ادامه بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و از دانشجویان علوم پزشکی درخواست داریم به عنوان سفیران و مدافعان حوزه سلامت در نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون ما را یاری دهند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پویش اهدای خون بانوان در استان کرمان گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها پویش اهدای خون بانوان کرمانی با شعار “با اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدای خون” برگزار شد.

شکوهی بیان کرد: در این پویش جمعی از بانوان کرمانی و بانوان بسیجی جامعه زنان سپاه ثارالله کرمان به مراکز خونگیری استان مراجعه و خون خود را جهت یاری رساندن به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به مراجعه ۳۸۸ نفر از بانوان و دانشجویان استان کرمان در روزهای اخیر برای اهدای خون گفت: اهداکنندگان خون ایثارگران واقعی هستند که جان انسان های بسیاری را نجات می دهند.

وی افزود: اهدای مکرر خون فرد را در برابر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کند و نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد بلکه موجب جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری ها نیز می شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.