مشکل کسانی‌ هستند که در کاخ‌ها و نقاط خوش‌ آب‌وهوای تهران نشسته‌اند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر دو شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر، با درود به مقام شامخ بیش از ۲ هزار شهید استان و خانواده معزز شهدا، ایثارگران وجانبازان اظهار کرد: باید به استان بوشهر می‌آمدم، اما توفیق حاصل نشد و از طریق تصویر به مردم این استان سلام می‌کنم.

وی افزود: مردم استان بوشهر مردمی فهیم، ولایی، بابصیرت واهل کار تلاش و فعالیت هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: استان بوشهر که خداوند مزیت بودن کنار دریا را به آن داده است، باید گفت که بیشترین سهم را تولید و صادرات گاز کشور دارد. استان بوشهر عسلویه را دارد که با سرمایه گذاری عظیمی که در منطقه شده، تمدنی در آن شکل گرفته است.

رئیسی عنوان کرد: استان بوشهر افتخارات بزرگ و مردان بزرگی دارد. مانند آیت‌الله بلادی و رئیس‌علی دلواری، افتخاراتی که ۴ بار در برابر تهاجم انگلیسی ایستادگی کرد و آن‌ها را شکست داده است. این‌ها برای بوشهری‌ها افتخار کمی نیست.

وی گفت: امروز بوشهر پایتخت انرژی ایران اسلامی و این استان یکی از تولیدکنندگان بزرگ خرما درمنطقه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قبل از هر چیز باید مطرح کرد که چرا در استان بوشهر علی‌رغم وجود امکانات در دریا، صنایع و منطقه عسلویه که مرکز بزرگ گازی و پتروشیمی است، باید بیکار داشته باشیم؟ چرا باید مردم از وضعیت معیشتی رنج ببرند؟ چرا به ظرفیت‌های استان مانند اقتصاد دریا توجه نشده است؟

رئیسی اظهار کرد: اگر به میزان استان بوشهر بعضی کشورها در دنیا با ساحل در ارتباط بودند با فعال کردن اقتصاد دریا بسیاری از مشکلات اشتغال، تولید، تولید ناخالص ملی و صادرات غیر نفتی را حل می‌کردند. چرا ما اقتصاددریا محور را در این استان فعال نکنیم؟ آیا این میزانی که اکنون از دریا استفاده می‌کنیم حق است؟

وی گفت: در کشور بیش از ۳ هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم واقعا آیا امکان این که اقتصاد دریا را فعال کنیم و بتواند بسیاری از بیکاری‌ها را حل کند، تولید آبزیان را به مرحله بالایی برسد وجود دارد؟ بله به طور قطع امکان پذیر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: کارهایی شروع شده، اما این کارها می‌توانست قبل از این انجام گیرد، بسیاری از اقدامات ممگن جایش خالی است که باید انجام گیرد.

رئیسی تاکید کرد: با توجه به ارتباط گسترده مردم با دریا، یکی از کارهایی که باید در استان بوشهر فعال شود، اقتصاد دریا است. ما در برنامه خود بنا داریم که این‌ کار را انجام دهیم تا مشکل بیکاری و تولید را حل شود.

وی دسترسی به خدمات درمانی به روز و پزشکان متخصص را یکی دیگر از مشکلات استان بوشهر خواند و ادامه داد: باید همان طور که پزشک متخصص در تهران است در بوشهر هم باشد، باید توزیع پزشک متخصص و امکانات درمانی را در کشور عادلانه کنیم. همان طور که آموزش باید عادلانه باشد بهداشت و درمان هم باید عادلانه باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت مردمی محور تحولش عدالت است؛ عدالت در توزیع ظرفیت‌‎ها و امکانات در کشور.

ابراهیم رئیسی با اشاره به اقداماتی که در حوزه شیلات و کشاورزی در استان بوشهر باید صورت گیرد، افزود: باید ارزش افزوده محصولات کشاورزی و زنجیره ارزش را بالا ببریم. به نحوی که زنجیره ارزش بتواند ارزش افزوده ایجاد کند.

وی بیان کرد: استان بوشهر به دلیل جایگاهی که در آن واقع شده می‌تواند نقش ترانزیتی با حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی داشته باشد و این حوزه فعال شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما اقدامات دریامحور و دریا پایه را می‌توانیم به خوبی رقم بزنیم تا زنان و مردان بوشهری از موهبتی که خداوند به آن‌ها داده کمال استفاده را ببرند.

رئیسی خطاب به مردم عسلویه عنوان کرد: عرض سلام دارم خدمت کارگران و مهندسان مشغول در عسلویه که در گرمای هوا برای کشور تولید ثروت و قدرت می‌کنند، قدرت فقط نظامی نیست و اقتصادی نیز است.

او ادامه داد: استان بوشهر ، تولید محور است. گاز ، نفت و پتروشیمی از قدرت‌های اقتصادی هستند. ایران با اقتصاد قوی، قدرت تولید می‌کند و بدون آن ایران قوی شکل نمی‌گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی گفته‌اند با انتخاب من ته‌لنجی در استان بوشهر مورد تعرض قرار می‌گیرد، مردم عزیز بوشهر مسئله ما قاچاق سازمان یافته است، که در استان شما نیست، مشکل کسانی‌ هستند که در کاخ‌ها و نقاط خوش‌ آب‌وهوای تهران نشسته‌اند و از همان‌جا امور را هدایت می‌کند.

رئیسی عنوان کرد: قاچاق سازمان یافته، تولید را در کشور مختل کرده است و از پشت به تولید کشور خنجر می‌زند. روی صحبت ما با کولبرها، کسانی که با گالن در نقاط مرزی سوخت را قاچاق می‌کنند، نیست. اگرچه اینها هم باید سازمان‌یافته شوند اما مسئله ما خرد نیست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.