همزمان با آغاز راهپیمایی‌ پرچم‌ها، باب العامود تبدیل به پادگان نظامی شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بنا به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر امروز دو جوان به نام‌های احمد عبد عطیه و حسین محمود عطیه از ساکنان شهرک العیسویه در شمال قدس و نیز چندین جوان دیگر را به دلیل حضورشان در اطراف باب العامود بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در درگیری‌های نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در بخش قدیمی قدس پنج تن زخمی شدند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند، بعد از پرتاب سنگ به سمت خودروهای شهرک‌نشینان در نزدیکی ایست بازرسی الیاهو در نزدیکی قلقیلیه تعدادی از شهرک‌نشینان زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر که با ساز و برگ نظامی در اطراف باب العامود حاضر هستند به زور محوطه این منطقه و خیابان‌های اطراف آن یعنی السلطان سلیمان، المصراره و باب الساهره را تخلیه کرده و زنان، کودکان و جوانان فلسطینی را به ضرب کتک، باتوم و گاز اشک آور از منطقه دور کردند. آنها موانع آهنین و بتنی در خیابان‌های قدس قرار دادند و مانع عبور و مرور شدند.

نیروهای اشغالگر همچنین به محله‌های تجاری و مغازه‌های خیابان نابلس و المصراره حمله کردند و افرادی که در آنجا بودند را کتک زدند. آنها حتی به جوانانی که در رستوران در منطقه المصراره نشسته بودند، یورش بردند و آنها را وادار کردند آنجا را ترک کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی تعدادی دختر و پسر جوان را بازداشت کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

قبل از رسیدن راهپیمایی شهرک‌نشینان به باب العامود یگان‌های سگ‌های پلیس این رژیم به طور کامل اقدام به تفتیش منطقه باب العامود کردند.

پلیس اشغالگر همچنین کادر خبرنگاران و کادر پزشکی را از منطقه باب العامود و خیابان السلطان سلیمان به منظور تامین امنیت راهپیمایی شهرک‌نشینان دور کرد.

همزمان با راهپیمایی پرچم‌ها که از سوی شهرک‌نشینان برگزار شده گروه‌های مقاومت ملی و اسلامی فلسطین در کرانه باختری و اراضی اشغالی عرب ۴۸ نیز در صحنه حاضر خواهند بود و اجازه نزدیک شدن به آنها به باب العامود را نخواهند داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.