جهش کشور بدون توسعه مازندران ممکن نیست

سعید جلیلی روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد، در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی تبرستان با اشاره به افتخار آفرین بودن مردم مازندران در عرصه‌های مختلف و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران اظهار کرد: مازندران بالاترین سطح امید به زندگی در کشور را دارد و می‌تواند در سایرزمینه ها پیشگام باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات روشن می‌کند چهار سال آینده را چگونه را می‌خواهیم رقم بزنیم، خاطرنشان کرد:کشور ایران با توجه به توانمندی‌های ارزشمند می‌تواند به جهش بزرگ و پیشرفت قابل توجه برسد و این امر نیازمند برنامه، باور و اراده است و این‌مهم باید در بستر برنامه مطالعاتی شده اجرا شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مازندران فرصت‌های بسیار ارزشمندی دارد،گفت: مازندران می تواند از فرصت مرز نشینی  و همسایگی با کشورهای دیگر بیشتر استفاده کند و این فرصتی بوده که استفاده حداقلی از آن شده است.

جلیلی افزود: جهش ایران بدون پیشرفت مازندران صورت نمی‌گیرد و جهش مازندران بدون توسعه شهرها و روستاهای آن محقق نخواهد شد.

وی بر داشتن برنامه‌ای برای شناسایی توانمندی‌های شهرها و روستاها و برنامه ریزی برای جهش تاکید کرد و گفت: کسانی می‌توانند در این زمینه سهیم باشند که بیشتر از همه به ظرفیت‌های استان و مشکلات آن آگاه باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قبل از دولت، مردم مازندران باید سند پیشرفت استان را در دست داشته باشند و آن را تهیه و از دولت آینده مطالبه کنند و در این هشت سال دولت سایه، یک گفتمان بود، زیرا دولت سایه یعنی گستراندن سایه دولت بر مردم  و پشتیبانی از دولت در این است که اگر خطایی انجام داد و مسیر غلطی رفت، مردم هشدار دهند و گوشزد کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: مردم مازندران فرصت‌های بسیار ارزشمندی دارند و مزیت این استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، جنگل، دریا و غیره است.

وی با تاکید به اینکه دلالان سود محصولات کشاورزی مازندران را می‌برند، گفت: باید سود حداکثری از آن کشاورز باشد نه دلال و باید از فناوری‌های روز در مراحل مختلف کشاورزی استفاده شود تا کشاورز با زحمت کمتر محصول را تولید کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:توسعه صادرات محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و به کارگیری شرکتهای دانش بنیان موجب ارز آوری برای استان شده و صادرکنندگان نیز می‌توانند با صادرات محصولات استان این ارزآوری را افزایش دهند.

جلیلی تصریح کرد: امروز باید در یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی مازندران برنامه ریزی کرد و با مدل فعلی این طرح تا چند سال دیگر محقق نمی‌شود و نیازمند برنامه جدی برای جهش است.

وی با بیان اینکه اگر از توسعه صادرات محصولات کشاورزی صحبت می‌کنیم باید برنامه ریزی لازم  در این امر صورت گیرد، گفت: ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش کشاورزی در استان مازندران نیازمند توسعه است زیرا اکنون در مازندران فقر سبز را شاهد هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه فرزندان مازندران از دفاع مقدس تا دفاع حرم حماسه آفریدند اظهار کرد: حال فرزندان این استان می توانند دراقتصاد پیشگام باشند.

جلیلی تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری در مازندران یک فرصت بسیار خوب است و اگر در شرایط طبیعی مازندران از ۳۵ میلیون گردشگر میزبانی می‌کند، پس باید زمینه ساز تولید ثروت باشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.