رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم: مردم تخلفات شعب اخذ رای را گزارش کنند

حجت‌الاسلام محمدجواد مهری درگفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: ۷۲۲ شعبه ثابت و سیار انتخابات در استان وجود دارد که بر این شعبه‌ها  دو هزار و ۸۰۰ ناظر از شورای نگهبان، نظارت دارند.

وی ادامه داد: از ۷۲۲ شعبه اخذ رای استان، ۶۰۴ شعبه شهری و ۱۱۸ شعبه روستایی هستند که بر تمام این صندوق‌ها ناظران شورای نگهبان با دقت و حساسیت فرایند انتخابات را بررسی می‌کنند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم با اشاره به اختلال در عملکرد برخی صندوق‌های الکترونیکی دراستان تاکید کرد: بر اساس قانون در صورت اختلال صندوق‌های الکترونیکی، عوامل اجرایی شعبه‌ها نه تنها مجاز بلکه ملزم هستند که رای‌گیری را به‌صورت دستی انجام دهند.

وی ادامه داد:در هر شعبه اخذ رای در استان، چهار ناظر و نماینده ازشورای نگهبان حضور دارند که شهروندان درصورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند مراتب را به آنان گزارش کنند.

وی بابیان اینکه اگر شعبه‌ای که فرایند الکترونیکی آن به هر دلیلی دچار اختلال شود از رای‌گیری مردم به صورت دستی و سنتی استنکاف کند، به طور قطع تخلف کرده و مردم این تخلف را به ناظران بر صندوق ها گزارش کنند، اظهار کرد: پیش از برگزاری این انتخابات، احتمال اختلال در فرایند الکترونیکی پیش بینی شده و بر این اساس،‌ تمهیدات لازم برای اخذ رای گیری دستی در صورت هر گونه اخلال،‌انجام شده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.