پاک‌آیین: کابینه جدید رژیم صهیونیستی کم ثبات و شکننده است

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما گفت: کابینه جدید رژیم صهیونیستی کابینه ای کم ثبات و شکننده است، اگرچه نفتالی بنت موفق شده نتانیاهو را که 12 سال نخست وزیر بوده است، کنار بزند اما به این معنا نیست که بتواند کار بزرگی انجام دهد و نظر همه جوانب و احزاب داخلی را تامین کند.

وی ادامه داد: کابینه نفتالی بنت، ائتلافی و با حضور احزاب مختلف که به آن کابینه چهل تکه گفته شده، است و احزاب به دنبال منافع حزبی خودشان هستند و یک تعهد مشترک برای این که بتوانند وضعیت را سامان دهند، ندارند و لذا احتمال اینکه این کابینه هم در ماه های آینده موفق نشود و شکست بخورد وجود دارد.

این کارشناس مسایل منطقه با بیان این که کابینه شکل گرفته جدید را مردم به کابینه قبلی ترجیح می دهند چرا که شکست ها و ناکامی های مکرر نتانیاهو را شاهد بودند افزود: نتانیاهو قادر به برآورده کردن مطالبات اهالی سرزمین های اشغالی نبوده است. نتانیاهو در عرصه های مختلف فردی ناکام بوده است. در عرصه بین المللی با اقدامات افراطی خود و حمایت هایی که در دوره ترامپ از یک فرد افراطی و قانون گریز انجام داد، باعث شد روابط آمریکا با این رژیم هم سرد شود همچنین تداوم شهرک سازی مغایر با سیاست آمریکا بود و این اقدام تا جایی ادامه یافت که هم سازمان ملل و هم اتحادیه اروپا با این روند مخالفت کردند.

پاک آیین گفت: در سطح منطقه ای با تجاوز به سوریه یک خطای محاسباتی انجام داد و شکست دیگری را در سطح منطقه پذیرا شد و می بینیم که در این شرایط بشار اسد دوباره از سوی مردم سوریه انتخاب می شود. نتانیاهو در حملات مکرر به غزه، خسارات جدی را به این رژیم وارد کرد و شعارهایی که می دادند که گنبد آهنی دارند و شکست ناپذیر است را دیدیم که چگونه در معرض موشک باران حماس و گروه های مقاومت قرار گرفت.

وی افزود: در بعد داخلی بزرگترین مشکل نتانیاهو متهم شدنش به فساد و دریافت رشوه بود و اینکه در انتظار محاکمه به سر می برد.

این کارشناس مسایل منطقه درباره مساله فلسطین و تغییرات سیاسی در سرزمین های اشغالی اظهار کرد: به نظر تغییری در سیاست دولت جدید رژیم صهیونیستی درباره آرمان فلسطین ایجاد نخواهد شد. نفتالی بنت اعلام کرده است که با همان سیاست قبلی در این رابطه ادامه می دهیم و این قابل انتظار هم بود. مردم فلسطین و گروه های جهادی مبارزات خودشان را ادامه می دهند و با تداوم انتفاضه شاهد پیروزی نهایی و ازادی قدس شریف خواهیم بود.

پاک آیین در پاسخ به این که ممکن است نفتالی بنت برای اثبات خود دست به اقدام نظامی بزند اظهار کرد: بعید می دانم، بیشترین توجه بنت به اوضاع داخلی و مدیریت نابسامانی های داخلی است و سعی می کند اشتباهات نتانیاهو را دنبال نکند اما اگر این وضعیت هم پیش آید گروه های مقاومت همان طور که تاکنون مقاومت کرده اند، ساکت نمی نشینند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.