دستور آزادی ۴۵ زندانی در قم صادر شد

رئیس کل دادگستری استان، دادستان قم و معاونان دادستان به همراه بیش از ۷۰ نفر از قضات شعب بازپرسی، دادیاری و اجرای احکام کیفری و ناظر زندان از بازداشتگاه ساحلی، زندان مرکزی قم، اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی و زندان زنان و کانون اصلاح و تربیت استان بازدید و به درخواست های زندانیان رسیدگی کردند. 
در این بازدید مسئولان قضایی استان و قضات دادسرای قم از نزدیک و به صورت چهره به چهره با تمامی زندانیان متقاضی دیدار و درخواست‌های آنان در خصوص عفو، تخفیف مجازات و آزادی به صورت جداگانه بررسی و دستورات لازم برای حل مشکلات زندانیان در برخورداری از نهادهای ارفاقی صادر شد.
در این دیدارکه همزمان با دهه کرامت صورت گرفت، دستور آزادی ۴۵ نفر از زندانیان غیر امنیتی  و واجد شرایط صادر شد. از سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی، جرائم سبک و غیر خشن با استفاده از نهادهای ارفاقی آزاد شدند.
طرح پایش و غربالگری زندانیان به صورت مستمر در استان قم انجام می شود در این طرح، قضات ضمن بررسی پرونده‌های مددجویان واجد شرایط، از همه‌ی ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف و تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.