انریکه مورا: انتظار دارم ایران و آژانس اتمی به توافق برسند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از رویترز، انریکه مورا، دبیر سیاسی و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در جمع خبرنگاران گفت که ایران و شش قدرت جهانی گفت‌وگوهای خود را جهت مشورت با پایتخت‌هایشان به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

مورا بدون اشاره به تاریخ ازسرگیری گفت‌وگوهای وین بیان کرد که در این مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است و شرکت‌کنندگان ایده شفاف‌تری نسبت به این دارند که در زمان بازگشت‌شان (به وین) چگونه توافق منعقد خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد که انتظار دارد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران بر سر تمدید توافق فنی به منظور بازرسی از فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی به توافق برسند.

این در حالی است که میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین نیز به خبرنگاران گفته است که هیچ‌کس از تاریخ ازسرگیری گفت‌وگوها مطلع نیست.

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته‌های گذشته در جریان بوده است. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.