روش های تقویت حافظه در دوران جنینی

نسرین علیزاده در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، ادامه داد: قسمت عمده مغز در دوران جنینی از اسیدهای چرب امگا ۳ شکل می گیرد و این اسیدهای چرب، نقش بسیار مهمی در تقویت حافظه و ضریب هوشی افراد دارد.

وی عنوان کرد: اگر تغذیه مادر هنگام بارداری و بخصوص در سه ماهه اول مناسب باشد و به مقدار کافی از منابع امگا ۳ مانند ماهی، گردو و سبزی های برگ سبز تیره استفاده کند، می توان امیدوار بود فرزندش در آینده ضریب هوشی و حافظه خوبی داشته باشد.

علیزاده ادامه داد: علاوه بر دوران جنینی، تغذیه در دو سال اول زندگی نیز موثر است؛ یکی از نکات مهمی که در این دو سال باید مورد توجه قرار گیرد، مصرف مقادیر کافی منابع آهن است و کودکانی که در دو سال اول زندگی، قطره آهن مصرف نمی کنند یا دچار کم‌خونی و فقرآهن هستند، ممکن است در انجام کارهای ذهنی و حتی یادگیری در مقاطع تحصیلی با مشکل روبه‌رو شوند.

وی تاکید کرد: آهن در دو سال اول زندگی انسان، حکم اکسیژن را دارد و به هیچ‌وجه نباید از مصرف آن غافل شد؛ در دو سال اول، قسمت عمده آهن مورد نیاز بدن از طریق مکمل‌ها دریافت می شود و به همین دلیل نباید در این روند وقفه‌ای ایجاد کرد.

علیزاده یادآور شد: کمبود آهن و زیاد بودن آن، هر دو می تواند دردسرساز شود و تاثیرات نامطلوبی بر حافظه افراد می گذارد، بنابراین توصیه می شود خانم‌ها حتما سالی یک مرتبه میزان آهن خون‌شان را کنترل کنند همچنین پس از ۵۰ سالگی در صورتی که از میزان آهن خونتان اطلاعی ندارید، خودسرانه از مکمل‌های حاوی آهن استفاده نکنید.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.