۱۸ هزار افغان کمک کننده به نیروهای آمریکایی به دنبال ترک افغانستان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به پادکست شورای آتلانتیک گفت: حدود ۱۸ هزار افغان هستند که تا پیش از این به نیروهای آمریکایی در افغانستان کمک می‌کردند و با مطرح شدن خروج نیروهای آمریکایی تمایلشان را برای خروج از کشورشان اعلام کرده‌اند تا به آمریکا بروند.

وی ادامه داد: این ۱۸ هزار تن به سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی در افغانستان کمک می‌کردند و حالا می‌خواهند از این کشور خارج شوند. اما نیمی از آنها مدارک و اسناد مورد نظر را برای خروج تکمیل کرده‌اند. حدود ۹ هزار تن از این افراد تازه در مراحل اولیه کار هستند. آنها تمایل خود را برای خروج از افغانستان بیان کرده‌اند اما مدارک لازم را پر نکردند.

بلینکن گفت: حدود ۹ هزار تن دیگر مدارک را پر و تکمیل کرده‌اند. روند اداری این افراد دارد طی می‌شود و ما اسامی تعداد از آنها را داریم که منتظر تایید از سفارت آمریکا در افغانستان است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: وزارت خارجه آمریکا ۵۰ تن دیگر را مسئول رسیدگی به ویزای ویژه مهاجرتی برای این افراد بر سر کار آورده و آنها دارند بر روی روند خروج این افغان‌ها کار می‌کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.