اشغال بیش از ۵۰ درصدی واحدهای اقامتی خراسان رضوی در دهه کرامت

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما در خصوص میزان اشغال واحدهای اقامتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ و ایام دهه کرامت اظهار کرد: درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد در ایام دهه کرامت ۵۰ تا ۶۰ درصد است، البته کماکان تقریبا نیمی از تاسیسات اقامتی گردشگری تعطیل است و در واقع درصد اشغال واحدهای  اقامتی مشهد به ۲۵ تا ۳۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: میانگین درصد اشغال در هتل‌ها از ابتداء فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۵ خرداد برای تخت‌ها ۴۲.۷ درصد و برای اتاق ۳۸.۹ درصد است. میانگین ضریب اشغال در هتل آپارتمان‌ها برای تخت ۳۱.۹ درصد و برای اتاق ۳۷.۵ درصد است. میانگین ضریب اشغال در مهمان‌پذیرها برای تخت ۳۱.۶ درصد و برای اتاق ۴۱.۴ درصد است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به درصد اشغال واحدهای اقامتی در دهه کرامت (۲۲ تا ۲۸ خرداد) خاطرنشان کرد: میانگین ضریب اشغال در هتل‌ها برای تخت ۷۲.۸ درصد و برای اتاق ۶۴.۵ درصد است. میانگین ضریب اشغال در هتل آپارتمان‌ها برای تخت ۵۱.۱ درصد و برای اتاق ۵۶ درصد است. میانگین ضریب اشغال در مهمان‌پذیرها برای تخت ۵۲.۸ درصد و برای اتاق ۶۱.۳ درصد است.

بیدخوری در خصوص نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی بیان کرد: نظارت‌ها کماکان ادامه دارد و همکاران ما در معاونت گردشگری اداره‌کل میراث استان و مشهد بازدیدهای مستمر دارند. ازطریق حوزه جوامع حرفه‌ای گردشگری نیز به طور جداگانه بازدید و نظارت صورت می‌گیرد. واحدهای اقامتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی دارند و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها در تاسیسات گردشگری مشاهده نشده است.

برپایی چادر و اقامت موقت در پارک‌ها و کمپ‌ها ممنوع است

وی درمورد وضعیت اقامت موقت در پارک‌ها و کمپ‌های مشهد عنوان کرد: اقامت موقت و برپایی چادر در پارک‌ها و کمپ‌ها به خصوص دو کمپ زائر پذیر باباقدرت و غدیر ممنوع است. همچنین تمام مهمانسراهای دولتی تعطیل هستند و اجازه پذیرش مسافر ندارند. مدارس نیز بر اساس مصوبات ستاد اجرای خدمات سفر مجوز پذیرش مسافر نداشتند. در حال حاضر با توجه به اینکه واحدهای بازگشایی شده درصد اشغال بالایی ندارند، امکان پذیرش مسافر در مشهد وجود دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.