تشرف ۱۰۰۰ زائر پیاده امام رضا(ع) به مشهد در دهه کرامت

سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود یک‌هزار زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شدند. از این تعداد ۴۸۰ زائر از مسیر نیشابور، حدود ۱۰۰ زائر از مسیر فریمان و ۱۵۰ زائر از مسیر جاده سرخس و مابقی آنان از جاده قوچان و جاده قدیم راهی مشهد شده‌اند. همچنین از فریمان یک کاروان خانم به مشهد مشرف شدند.

حسین رضائی افزود: این زائران با تمهیداتی که مدیران کاروان‌ها تدارک دیده‌اند یک روز در مراکز اقامتی مشهد که توسط مرکز بهداشت و اداره‌کل میراث فرهنگی استان دارای مجوز هستند، اقامت دارند.

وی ادامه داد: همچنین در طول مسیر نیز اقامتگاه‌های ثابت با خدمات سرپایی و درمانی برای زائران پیاده امام هشتم(ع) در نظر گرفته شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: آخرین آمار حضور زائران پیاده در دهه کرامت سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰هزار نفر و در دهه آخر صفر همان سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر در قالب ۲۶۶۰ کاروان از ۲۱ استان کشور بوده است.

رضائی اضافه کرد: زائران پیاده برای زیارت امام هشتم(ع) دو نوبت در سال یعنی دهه کرامت و دیگری دهه آخر صفر به مشهد مشرف می‌شوند که با توجه به شرایط کرونا در سال گذشته میزبان زائران پیاده نبودیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.