دولت جدید فرصت آزمون و خطا ندارد

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما درباره اینکه رئیس‌جمهور منتخب برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید چه اقداماتی انجام دهد؟ اظهار کرد: رئیس‌جمهور جدید باید با کارشناسان اقتصادی زبده، نخبگان و افراد تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف رایزنی کند و در کل یک تیم مشاور کار بلد در تمام حوزه‌ها و به ویژه در زمینه اقتصادی برای خود انتخاب کند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب کابینه باید نهایت دقت را به خرج دهد، افزود: باید وزرایی انتخاب شوند که تعهد و تخصص لازم را در حیطه کاری خود داشته باشند و سوابق آنان درخشان و جهادی باشد تا مشکلات کشور به تدریج و با کار مضاعف حل شود. امروز وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و در وهله اول باید به این مشکل رسیدگی شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه دولت فرصتی برای آزمون و خطا ندارد، گفت: امروز وضعیت کشور به گونه‌ای است که دولت نمی‌تواند برنامه‌های خود را به شکل آزمایشی اجرا کند و منتظر نتیجه آن باشد. رئیس‌جمهور در این فرصت ۴۰ روزه‌ای که برای رفتن به ساختمان ریاست جمهوری دارد باید بهترین وزرا را برگزیند تا چرخ اقتصادی کشور به چرخش در بیاید و مشکلات اجتماعی نیز به تبع آن حل شود.

سلیمی ادامه داد: به دولت جدید خوش‌بین هستم و این انتظار را دارم که از ظرفیت‌های بی‌شمار کشور به بهترین نحو استفاده کند. ایران کشوری ثروتمند با منابع و ذخایر طبیعی بسیار است و مردم آن لیاقت داشتن بهترین زندگی را دارند.

وی تصریح کرد: در سیاست خارجی نیز باید با کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان روابط منطقی و سازنده داشته باشیم و از سه اصل عزت، حکمت و مصلحت پیروی کنیم. این روابط باید به گونه‌ای ترسم شود که منافع ملی به بهترین شکل تأمین شود. در بحث برجام و رفع تحریم‌ها نیز دولت باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کند تا حقوق ملت استیفا شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.