معرفی شاهچراغ (ع) محدود به زمان خاص نباشد

حجت‌الاسلام حسین امیدی سه‌شنبه یکم تیرماه در جمع خبرنگارن با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع)، بیان کرد: در تقویم ما مناسبت‌های مذهبی و ملی جایگاه‌ ویژه‌ای دارد که از این فرصت می‌توان در نشر و ترویج معارف بلند اهل بیت (ع) کوشید و زمینه انس و الفت بیشتر همگان را فراهم کرد.

او افزود: ایام دهه کرامت که از یکم تا یازدهم ذی القعده نامگذاری شده است، یکی از این مناسبت‌هاست که فرصت معرفی سیره حضرت معصومه (س)، حضرت امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) را به ویژه برای نسل نوجوان و جوان فراهم می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس ادامه داد: با توجه به اینکه روز ششم ذی القعده از ایام دهه کرامت به نام روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نامیده شده است، از ظرفیت این ایام و به ویژه این روز می‌توان در نهادینه کردن عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بهره برد که در این راستا ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سنین مختلف نباید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی نیز غافل بود و با محوریت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در تولید محتوا و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در نشر می‌توان به نتایج مطلوبی رسید.

امیدی عنوان کرد: دهه کرامت فرصتی برای تجدید پیمان و بیعت با خاندان عصمت و طهارت (ع) را فراهم می‌کند و این ایام با قریب ۱۰ دهه از عمر فعالیت خود هنوز نتوانسته است به سطح و جایگاه مطلوبی از معرفی حضرت شاهچراغ (ع) برسد.

او اضافه کرد: استان فارس و شیراز با وجود جاذبه‌های گردشگری و اماکن مذهبی و تاریخی از ظرفیت‌های عظیم توریسم مذهبی برخوردار است که در ایام دهه کرامت با فراهم آوردن زمینه‌های گردشگری نظیر راه‌اندازی تورهای گردشگری، تخفیف در اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و اعمال تخفیف در بلیط‌های ورودی اماکن می‌تواند به وجود گردشگران کمک کند.

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در جمع خبرنگارن بیان کرد: دهه کرامت با برنامه ریزی صحیح و تولید محتوای مناسب، تبلیغات گسترده و ذکر فضائل حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع)  به عنوان «امین ولایت» می‌تواند بسیار در معرفی سیره بزرگان دین برای همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشد.

او گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تلاش می‌کنیم تا با معرفی حضرت شاهچراغ(ع) در برنامه‌های مختلف حضوری و مجازی و تولید محتوای فرهنگی هنری و ادبی گامی هر چند کوچک برداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تاکید کرد: توقع ما در دهه کرامت و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) این است که مسئولان فرهنگی استان سیره عملی و ولایتمداری و الگو قرار دادن حضرت احمد موسی (ع) را نه تنها در دهه کرامت بلکه در تمام ایام سال مورد معرفی قرار دهند.

کامرانی خاطرنشان کرد: شهر شیراز از دیرباز شاهد حضور جمعیت انبوه زائران حضرت احمدبن موسی (ع) بوده است و شاید بتوان ادعا کرد که کمتر گردشگری است که به شهر شیراز بیاید و از بارگاه ملکوتی این امامزاده واجب‌التکریم (ع) بازدید نکند.

او یادآو شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین مرجع فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان این روزها بیشتر در فضای مجازی که مخاطب آن هم اعضا و هم خانواده‌ها هستند به ارائه فعالیت پرداخت و با تولید محتوا، قصه‌گویی از زندگی سه عزیز، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و زندگی این بزرگان، شعرخوانی، داستان‌سرایی، شعرسرایی، تولید انیمیشن و بسیاری فعالیت دیگر سعی در ادای دین دارد و امیدوارم بتوانیم در حد توان خود در این ایام گام برداریم و تاثیرگذار باشیم تا نگاه خدا و ائمه معصوم (ع) همچون همیشه یاورمان باشد و بتوانیم ایرانی پر از معنویت و شعور برای کودکان ونوجوانان رقم بزنیم. 

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.