ممنوعیت حضور در پارک‌ها به دلیل سمپاشی درختان در اردبیل

حمید لطف‌اللهیان یکم تیرماه در جریان بازدید از طرح‌های توسعه فضای سبز در اردبیل اظهار کرد: با هدف مبارزه با آفات درختان از فردا تا دهم تیرماه عملیات سمپاشی در مناطق مختلف شهر آغاز می‌شود که امیدواریم شهروندان از حضور در پارک‌ها و نشستن زیر درختان تا زمان اعلام شده، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: عملیات سمپاشی به صورت شبانه انجام می‌شود و ضرورت دارد مراقبت‌های لازم انجام شده تا خطری متوجه شهروندان نشود.

شهردار اردبیل به اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۸۴ میلیارد تومان اعتبار صرف طرح‌های توسعه فضای سبز در اردبیل می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است تا در مناطق مختلف شهر پارک‌ها و فضای سبز مورد نظر سر و سامان پیدا کند.

لطف‌اللهیان افزود: شهرداری اردبیل در سال گذشته نیز بیش از ۵۰ میلیارد تومان در قالب طرح‌های توسعه فضای سبز هزینه کرده که این میزان سرمایه‌گذاری در سال جاری رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی استاندارد سرانه فضای سبز را در کشور ۱۲ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: این سرانه در شهر اردبیل حدود ۷.۵ متر مربع است که ما سعی می‌کنیم با طرح‌های توسعه اجرایی در این بخش بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در فصل بهار تنوع کاشت درختچه‌های زینتی، بوته‌های گل فصلی و همچنین نهال‌های متناسب با اقلیم اردبیل را شاهد بودیم که در فصل تابستان سعی می‌شود این طرح توسعه همچنان ادامه پیدا کند.

شهردار اردبیل به کمبود بارش‌ها و وضعیت نامناسب فضای سبز در برخی از مناطق شهری را یادآور شد و اضافه کرد: کارگران شهرداری به صورت مستمر امر نگهداری و آبیاری را انجام می‌دهند که در بخش عمده‌ای از این پارک‌ها و فضای سبز آبیاری مدرن اجرایی و عملیاتی شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.