ابراهیم رئیسی در مشهد :هیچ کس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه ای وارد کند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی عصر امروز در مشهد مقدس سخنان خود را با سلام بر حجت خدا علی‌بن موسی‌الرضا آغاز کرد و گفت: خدا را شاکریم کنار مضجع نورانی امام رضا (ع)بوده و در این مکان مقدس زائران و مجاوران گرد هم آمدند. برای من به عنوان یک طلبه خدمتگزار افتخار بزرگی است به مردم مشهد، خراسان رضوی و مردم بزرگوار، فهمیم و زمان‌شناس ایران اسلامی سلام داشته باشم.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه دو نوع شناخت شناسنامه‌ای و شناخت معرفتی نسبت به مقام ولایت علی بن موسی الرضا وجود دارد، افزود: ما از امام رئوف می‌خواهیم درک و معرفت شناخت ایشان را برای ما ممکن بسازد. ما در پرتو نورانیت امام می‌توانیم معرفت پیدا کنیم. خداوند یک کرامت ذاتی به تمام انسان‌ها داده است اما در کنار این یک کرامت اکتسابی هم وجود دارد که در سایه شناخت حجت خدا اتفاق می‌افتد. کرامت اکتسابی به تلاش، فکر، اندیشه و اخلاق نیاز دارد و مخصوص انسان‌هایی است که دل، ذهن و اخلاق را با حجت خدا مرتبط کرده‌اند. ما دنبال کسب این کرامت هستیم.

رئیس‌جمهور منتخب ایران همچنین خاطرنشان کرد: بخشش جلوه کرامت است. انسان باید به مقام کرامت برسد تا اهل بخشش مال، آبرو و جان خود شود. شهدا قبل از مقام شهادت، مقام کرامت داشتند. پیامبر (ص) و ائمه آمده‌اند انسانی بسازند مانند ابوذر، میثم و مقداد که جز خدا نبیند و جز به خدا نیندیشد.

وی با بیان اینکه معنای خدمت هم متفاوت است، تصریح کرد: امروز همه مدعی خدمت هستند اما خدمت چند دسته دارد. یک خدمت مادی‌محور است که نگاه منفعت‌گرا به خدمت دارد. می‌گوید خدمت می‌کنیم تا در مقابل به منافعی برسیم. برخی کشورها در آفریقا هستند و می‌گویند دنبال خدمت هستیم اما آنجا هم منافعی داریم. می‌گویند منافع ما هر جا ایجاب کند آنجا حضور داریم. خدمت دوم، براساس انسان‌دوستی است که بالاخره نودوستی هم بد نیست اما ما در محضر مقدس امام رئوف سخن از خدمت سوم داریم و آن خدمتی است برای خدا. به دیگران توجه کردن در پرتو خدادوستی است.

رئیسی تاکید کرد: امام علی (ع) به مالک اشتر می‌فرمایند که مردم دو دسته‌اند. یا مسلمان هستند یا انسان‌اند و باید به حقوق خاص آنها توجه شود. دولت در نظام اسلامی خدمتگزار مردم است نه منت گذار و تمام کارگزاران دولت باید خود را خادم ملت بدانند. ما از دوست داشتن مردم می‌گوییم و مدیران هم باید به مردم محبت داشته و عاشق آنها باشند.

وی تاکید کرد: قبول داشتن بنده توسط وزرا، مدیران میانی، کارشناسان و کارکنان دولت شرط نیست اما حفظ کرامت مردم شرط خدمت در این دولت است.

وی با بیان اینکه هر کس در کشور خدمت می‌کند باید بداند که کرامت مردم را باید حفظ کند، اظهار کرد: هیچ‌کس حق ندارد کوچکترین خدشه‌ای به کرامت مردم وارد کند. مردم به تحول رای داده‌اند. تحول به نفع مردم، تحول به نفع ارزش‌های انقلاب اسلامی و به نفع سفره و کسب و کار مردم و شکل‌گیری دولتی کارآمد. خواست مردم این است که کوچک‌ترین حقی از آنها ضایع نشود. من هم اجازه نمی‌دهم هیچ‌کدام از حقوق ملت ضایع شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: در اقتصاد محور ما عدالت اقتصادی یعنی تقسیم ظرفیت و امکانات کشور براساس عدالت است. در مسائل آموزشی و داخلی به عدالت توجه داریم. در سیاست داخلی و خارجی حفظ کرامت مردم محور فعالیت ماست و در هیچ نشست و گفت‌وگویی نباید کرامت و عزت ملت ایران مخدوش شود. در سیاست داخلی و خارجی محور ما حفظ عزت و کرامت مردم خواهد بود. ما روابط ناسالم اداری، فساد، ظلم و روابط غیرعادلانه را خلاف کرامت انسان می‌دانیم و معتقدیم فرهنگ رضوی باید فرهنگ گفتمان کشور باشد. امام رضا (ع) فرمودند: اگر مردم بدانند ما چه می‌گوییم دنبال ما حرکت می‌کنند و اگر آنها شیرینی عدالت را بدانند به غیر عدالت رضایت نمی‌دهند.

رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: به عنوان خدمتگزار و امین مردم عرض می‌کنم که اگر شما مردم در صحنه باشید، با مدد الهی و دست توانای شما عدالت اجرا می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: در اسرع وقت واکسیناسیون عمومی را انجام می‌دهیم و این از برنامه‌های فوری ماست که از روز اول دولت آن را اجرا می‌کنیم و هم مردم آرامش پیدا کنند و هم تولید رونق پیدا کند. این در اولویت دولت ماست.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته کسانی که در دولت مشغول بودند اگر به رئیس دولت رای نمی‌دادند یا محبت به او نداشتند برایشان مشکل درست می‌کردند اما محور ما در انتخاب همکاران شایستگی و شایسته‌سالاری است. من از همه کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌ام و به من یا دیگران رای داده‌اند تشکر می‌کنم. از کسانی که در ساعات اولیه رای‌گیری در صف‌های طولانی معطل شدند عذرخواهی می‌کنم. از کسانی که در برابر حرکت عده‌ای از خدا بی‌خبر در خارج کشور، مورد دشنام قرار گرفتند، تشکر می‌کنم و این سوال را مطرح می‌کنم چرا این کشورها برای کسانی که می‌خواستند رای بدهند امنیت ایجاد نکردند. این مساله حتما باید جبران شود.

رئیسی در پایان گفت: من خود را خدمتگزار همه مردم می‌دانم. چه کسانی که به من رای دادند، چه کسانی که به دیگران رای دادند یا کسانی که موفق به رای دادن نشدند. حضور شما مردم باشکوه و با معنا بود و باید شکرگزار خداوند باشیم. می‌خواهند برخی در تحلیل‌های خود این حضور باشکوه را کم جلوه دهند. انشاءالله ما و همه دولتمردان بتوانیم محبت و لطف مردم را جبران کنیم با خدمتی مخلصانه و بی‌منت به مردم. به دعای همه شما محتاجم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.