برداشت ۴۰ درصد سطح زیر کشت هندوانه خراسان رضوی زودتر از زمان معمول

فرزاد عدالتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما در خصوص برداشت هندوانه در خراسان رضوی اظهار کرد: برداشت هندوانه در برخی از شهرستان‌های استان مانند داورزن و گناباد که هوا گرمتر است، شروع شده است. سطح زیرکشت هندوانه در سال جاری در استان ۶۰۰۰ هکتار است.

وی افزود: شهرستان‌های مهم استان در تولید هندوانه شهرستان‌های تایباد، داورزن، جغتای و سرخس است که تولید هندوانه در این شهرستان‌ها بیشتر از دیگر شهرستان‌ها است. همچنین پیش‌بینی میانگین تولید ۲۰ تا ۲۵ تن در هکتار است. در حال حاضر ۴۰ درصد سطح زیر کشت هندوانه استان در حال برداشت است.

 مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه «تاریخ شروع کشت هندوانه اسفند و فروردین است»، خاطرنشان کرد: برداشت هندوانه از اواسط  خرداد ماه آغاز می‌شود اما در سال جاری به دلیل گرمی هوا برداشت زودتر از زمان معمول شروع شده است.

عدالتیان در خصوص میزان تولید هندوانه در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری به دلیل وجود خشکسالی در زمینه کاشت و تولید هندوانه افزایش تولید نداشته‌ایم ولی کاهش تولید نیز وجود نداشته و تغییر خاصی در میزان تولید مشاهده نشده است.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در مقابله با خشکسالی بیان کرد: برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از تاثیرات آن کشت هندوانه به صورت نشایی و مالچ پلاستیکی انجام می‌شود. این دو نوع کشت به دلیل مقابله با خشکسالی صورت می‌گیرد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این دو نوع کشت برای مقابله با خشکسالی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در خصوص کشت نشایی و مالچ پلاستیکی، خشکسالی تاثیر خود را گذاشته است و ما امسال شاهد افزایش تولید نبودیم و فقط توانستیم میزان تولید را ثابت نگهداریم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.