حماسه انتخابات آغازی برای گام دوم انقلاب است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در دیدار رئیس کل و جمعی از مسئولان قضایی استان فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت علی ابن موس الرضا(ع)، گفت: ما ایرانی ها افتخار داریم زیر سایه آن حضرت هستیم و واقعا رأفت امام رئوف شامل حال همه ما شده و همه ما تجربه داریم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله دژکام با تبریک حماسه و جشن ملی ایرانیان در انتخابات اخیر، گفت: این انتخابات خیلی حرف و پیام برای جهانیان داشت البته اگر گوشی برای شنیدن حرف داشته باشند.

امام جمعه شیراز گفت: شوخی نیست ‌که پس از ۳.۵ سال تحریم به آن شکلی که می دانید و معضلاتی که در سطح بین المللی بود و معضلات و نابسامانی هایی که بعضا در فرایند رای گیری اخیر مشاهده شد و نهایتا نوع برخوردهایی که ضد انقلاب و منافقین با هموطنان ما در خارج از کشور که می خواستند رای دهند، داشتند. این حماسه رقم بخورد.

او گفت: شما ببینید کار دشمنان جمهوری اسلامی به کجا کشیده است که ما ‌می گوییم شما مگر به دموکراسی عقیده ندارید؟ ما آزادانه می‌خواهیم رای دهیم و آنها با برخوردهایی که شایسته خودشان هست با شهروندان ایرانی رفتار کردند.

آیت‌الله دژکام گفت: واقعیت این است که با همین اوضاع و فشارها و تبلیغات و شرایط کرونایی که بوده می توان گفت که ملت به صحنه آمدند.

او با اشاره به پاسخ رئیس جممهور منتخب به خبرنگاری که پرسید آیا حاضرید با رئیس جمهور آمریکا دیدار کنید، ادامه داد: هم مردم ما می دانند و هم جامعه بین المللی می داند که رئیس جمهور منتخب ما، عزت ایرانی ها را به سادگی نخواهد فروخت، خبرنگاری از آیت الله رئیسی می پرسد آیا حاضرید با رییس جمهور امریکا دیدار کنید و ایشان جواب می دهد خیر و این یعنی عزت و سربلندی ایران از همه چی مهم تر است.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه چارچوب سیاست خارجی ما واضح است، گفت: امام خمینی (ره) از پاریس فرمود اگر رفتار غرب با ما حسنه باشد ما هم حسنه برخورد خواهیم کرد. چارچوب سیاست خارجی ما واضح است نه اینکه آیت الله رییسی مطلب تازه ای را گفته باشد، اما عزت ایرانی در چارچوب این قضیه تعریف می شود.

او گفت: هرچند آن نوع تسلیم، وادادن و التماس کردن هم تجربه کردیم و در آن مسیر هر چه جلو می رویم دشمنان بیشتر مدعی ما می شوند و این مسائل در این انتخابات خود را نشان داد و از این جهت جشن و حماسه ملی است و ما این را آغازی بر گام دوم می بینیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند در گام دوم زمینه سازی ظهور آقا امام زمان اتفاق خواهد افتاد، گفت: اگر بحث این‌ست عزیزان ما باید بدانند که نه تنها کار تمام نشده بلکه تازه شروع شده است و ما در این انقلاب ابتدای یک گام سرنوشت ساز و مقدس هستیم. با این ‌نیت که برای خدا کار می کنید خستگی از تنتان خارج می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دستگاه قضایی در فارس و وضعیت بهتر فارس نسبت به سایر استانها در برخی جهات، گفت: نیاز به آموزش در زمینه های مختلف حقوق شهروندی، در کشور ما بسیار زیاد احساس می شود و اگر این آموزش درست انجام شود مسلما نظارت، کنترل و پیشگیری از وقوع جرم خیلی خواهیم داشت.

او گفت: دنبال کردن موضوع آموزش عمومی در بحث پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی با همکاری مجموعه ای از روحانیون و حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش پرورش و سایر ارگان ها لازم است؛ چون متاسفانه مردم ما از حقوق خود آگاه نیستند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: این آموزش عمومی و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم هم مخارج کشور را کم می کند و هم سلامت روانی و معنوی جامعه را افزایش می دهد و از طرفی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی کم خواهد شد و طبعا رضایت از دستگاه قضا نیز افزایش می‌یابد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.