بازدید رییس سازمان بازرسی کل کشور از شرکت واگن‌سازی تهران

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در جریان بازدید از شرکت واگن‌سازی تهران، اولویت اول این سازمان را حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و آن را تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی کلانشهرها، بحث آلودگی هوا و ترافیک سنگین است که آلودگی هوا عوارض گوناگونی بر سلامت هموطنان دارد و یکی از بهترین راه‌های کاهش آلودگی و ترافیک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا ریلی است؛ خصوصا در شرایط فعلی شیوع کرونا که نیازمند توسعه و افزایش حمل و نقل ریلی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی دولت با کمک شهرداری‌ها خصوصا در کلان‌شهرها باید تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، از پیشنهاد سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک با سازمان بازرسی برای حل مشکلات شرکت واگن سازی استقبال کرد و گفت: این کارگروه ویژه با حضور بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها و دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور و شهرداری تهران تشکیل برای حل مشکل شرکت واگن‌سازی تشکیل می‌شود.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ابتدای این بازدید گزارشی از وضعیت این شرکت ارائه کرد و گفت: با انجام پروژه قطار مترو ملی با کمک متخصصین و شرکت‌های دانش بنیان، داخلی‌سازی آن به ۸۵ درصد رسید و با این موفقیت حدود ۳۰۰ هزار یورو در هر رام قطار صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه این ظرکت ظرفیت تولید ۴۴۰ واگن در سال را داراست، تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی دولت به حمل و نقل شهری در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده و دولت هیچ کمکی نمی کند و برای تولید واگن نیز قرارداری منعقد نکرده که این موضوع باعث شده با وجود کمبود ۲۰۰۰ واگن، این شرکت به حالت نیمه تعطیل دربیاید و در یک سال و نیم اخیر تنها ۷ واگن تولید کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان همچنین در شرکت سان الکترونیک شهیر واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران حضور یافت و از آن بازدید کرد.

این شرکت با مشکل نقدینگی و بانکی روبروست و نیمه فعال است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور مشکل اساسی تولید در کشور را تامین مالی عنوان کرد و گفت: از هر اقدامی در جهت حمایت از تولید از ما بربیاید دریغ نمی‌کنیم و به همکاران اعلام کردم قانون را تا حد امکان به نفع تولیدکننده تفسیر کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.