نخست‌وزیر لیبی در کنفرانس برلین بر اهمیت برگزاری انتخابات ۲۴ دسامبر تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه الجزیره، عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت لیبی از جامعه جهانی خواست از تلاش‌های دولتش برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن حمایت کند.

او نسبت به اختلافات داخلی که همچنان مانعی در مسیر انتخابات است، هشدار داد.

الدبیبه در سخنرانی خود در برابر “کنفرانس برلین ۲” ویژه حل و فصل بحران لیبی گفت، دولتش مقدمات طرح امنیتی فراگیر برای تامین امنیت انتخابات را آغاز کرده و منتظر صدور قانون انتخابات برای اجرای آن است.

الدبیبه تصریح کرد: تا انتخابات شش ماه فاصله داریم اما همچنان منافع شخصی بر آن تاثیر می‌گذارند. بودجه دولت تصویب نشده و هنوز پست‌های اصلی انتخاب نشده‌اند.

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی اشاره کرد: دولت جدیت لازم را از سوی قوه مقننه در روند قانونی مشاهده نمی‌کند و ما از همه طرف‌های لیبیایی می‌خواهیم براساس قانون اساسی و قانون انتخابات در اسرع وقت تلاش کنند و دست از معطل کردن اختیارات برای یاری به ملت بردارند. منافع ملی روند است و شرط نیست باید عنوان و دروازه ورود به روند سیاسی باشد.

الدبیبه شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین را خطاب قرار داد و گفت: لیبی یکپارچه امن بهترین شریک شماست و باید از دولت در تلاش برای برگزاری انتخابات در موعد خود با رعایت احترام به حاکمیت کشور حمایت کنید.

نخست‌وزیر دولت متحد موقت لیبی افزود: لیبی به کمک جامعه جهانی در بیرون کشیدن مزدوران و نیروهای خارجی از کشور و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت امید دارد. مزدورانی هستند که بر تصمیم‌گیری سیاسی در برخی مناطق تسلط دارند. و در برخی مناطق نیروهای خارجی به شیوه سیاسی استفاده می‌شوند. در کنار اینها عناصر تروریستی هستند که نگرانی درخصوص روند سیاسی را برمی‌انگیزند.

الدبیبه خاطرنشان کرد: دولت توانست ثبات نسبی برای خدمات رسانی به شهروندان نظیر فراهم سازی واکسن کرونا ایجاد کند. اولویت در حال حاضر تحقق ثبات سیاسی و تلاش برای حل بحران‌های زودگذر است.

نخست‌وزیر لیبی گفت: باید از الان تلاش کنیم و آینده را هم فراموش نکنیم.

الدبیبه متعهد شد، لیبی هرگز بار دیگر به جنگ‌ باز نخواهد گشت و هرگز اختلافی خارج از میر مذاکره به رغم وجود خطراتی که همچنان کشور را احاطه کرده‌اند، وجود نخواهد داشت.

او گفت: ما امروز با امانتی بزرگ مقابل ملتی لیبی هستیم و آن بازگرداندن تصمیم گیری به ملت در موعد مشخص شده است و هرگز از هیچ تلاشی برای رسیدن به این تاریخ در فضای مناسب دریغ نخواهیم کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.