رضاحسینی: انتخاب کابینه چالش رئیس جمهور منتخب است

مصطفی رضا حسینی درگفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، اظهار کرد: انتخابات با همه فراز و نشیبها و بحثهای سیاسی و رقابتی بین کاندیداها تمام شده و حالا آنچه در این دوره حایز اهمیت است حضور و مشارکت مردم بود که یاس و ناامیدی دشمنان و رضایت مقام معظم رهبری را به دنبال داشت به نظر من بی حاشیه و آرام بودن روز انتخابات و اعلام نتایج نکته مهم دیگر بود  و شاید می توان گفت این امر در ۲۰ سال گذشته سابقه نداشته که چنین آرامش و متانتی بین کاندیداها و جریانهای سیاسی وجود داشته باشد. ولی خوشبختانه در این دوره نقشه دشمنان نقش برآب شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هر فردی که در راس قوه مجریه قرار می گیرد وعده می دهد که استفاده از همه  گرایشها را در دستور قرار می دهد ولی بعد از استقرار دولت معمولا به این وعده عمل نمی‌کند. تجربه من می گوید متاسفانه اطرافیان و هواداران کاندیدای برنده نمی گذارند این اتفاق بیفتد. کسانی که حلقه اصلی و نزدیک رئیس جمهور منتخب هستند یکی دو سال است برای او کار کردند و روسای ستادهایش در استانهای مختلف منتظر جایگاه ها هستند از بخشداری یک شهرستان دور افتاده تا فرمانداری، وزارت خانه ها دستگاه های دیگر و دفتر رئیس جمهور بنابراین این افراد حتما ورود می کند و سهم می خواهند.

وی اضافه کرد: اگر ریس جمهور منتخب بخواهد به چنین افرادی سهم بدهد شعارهای انتخاباتی خود را زیرسوال برده و در غیر این صورت عده ای دچار نارضایتی می شوند. بنابراین شاید بتوان گفت بزرگترین چالش رئیس جمهور منتخب رقبای سیاسی اش نیستند چه آنها که در انتخابات شرکت نکردند و  چه آنها که شرکت کردند و اقبال نداشتند بلکه آنچه می تواند برای رئیس جمهور ایجاد چالش کند بحث تقسیم قدرت و انتخاب کابینه است.

وی در پایان رمز موفقیت رئیس جمهور منتخب  را همکاری با سایر قوا عنوان کرد و گفت: در توسعه و آینده کشور همه باید از فرامین رهبری تبعیت داشته باشند توصیه ما این است که سیاستهای کلی نظام و چشم انداز ۲۰ ساله مورد توجه قرار و تولید و توسعه به دور از هیاهو دنبال شود که به نتیجه مطلوب برسیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.