رمز موفقیت یکی از محبوب‌ترین رهبران تاریخ ایران

حجت الاسلام رضا خدری در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در پارک شغاب بوشهر امام راحل را از محبوب ترین رهبران تاریخ ایران دانست و اظهار کرد: محبوبیت هیچ رهبری در جهان معاصر به انداره امام خمینی(ره) نیست.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی با بیان اینکه امام(ره) در درجه بالای دین شناسی و فقاهت، عرفان و فلسفه اسلامی قرار داشت، گفت: امام راحل به جهت ارتباط عمیق با خدا محبوب مردم شد. هرکسی که در زندگی خود در درجه اول ارتباط خود را با خدا عمیق کند محبوبیت او نیز در بین مردم بیشتر می شود.

حجت الاسلام خدری به رمز موفقیت امام پرداخت و گفت: نظام سلطه بعد از ۴۴ سال تا کنون کشور را رها نکرده و تلاش می کند ما را به زانو در بیاورد، حال تصور کنید در دوران پیش از انقلاب چگونه با تکیه بر قدرت شرق و غرب فشار می آوردند اما امام باور داشت که اگر حرکت کند خداوند نیز به او کمک خواهد کرد به همین دلیل به نصرت الهی اعتقاد راسخ داشت. 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر دومین عامل موفقیت امام راحل را مردمی بودن آن عنوان کرد و بیان کرد: ایشان این مردمی بودن را از اصل اسلام نشأت گرفته بود چراکه پیامبر اسلام(ص) مردمی بود؛ رهبر و حکومتی که مردمی نباشد موفق نخواهد بود و نمونه آن حکومت دیکتاتوری صدام در عراق است که ساقط شد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه نگاه امام راحل جهانی بود، افزود: امام خمینی(ره) همواره بر وحدت کلمه و اتحاد تکیه داشت و راهی را ترسیم می کرد و می گفت که این راه باید ادامه داشته باشد و جهانی شود و اعتقاد داشت که این راه باید در هسته های مقاومت شکل بگیرد که امروز تا حدی این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: نزدیک به ۲۴۰ هزار شهید در راه حفظ انقلاب اسلامی خون را تقدیم کردند و امروز مدیون این شهیدان هستیم؛ امروز بسیاری از فشارهایی که بر ما تحمیل شده به واسطه فشارهای دشمن و بخشی دیگر به واسطه عملکرد دولت بوده که مردم را ناامید کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: امروز می بینیم که رسانه های خارجی به صحنه آمدند تا مردم را از حضور در انتخابات منع کنند و کسی پای صندوق های رأی نرود. بنابراین اول از همه باید مردم را ترغیب و اقناع کرد که مشارکت حداکثری داشته باشند و در مرحله دوم فرد اصلح را انتخاب کنند.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.