پای فعالین اقتصادی کرمانشاه کمتر به راهرو دادگاه‌ها باز می‌شود

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری کرمانشاه در مراسم افتتاح این مرکز با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش گفت: معتقدیم دستگاه قضایی باید کمترین نقش را زندگی مردم داشته باشد و این شامل بخش تولید و اشتغال هم می شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با توجه به سند تحول قضایی مقرر شد روش‌های جایگزین قضایی ابداع و در جامعه رواج یابد، افزود: یکی از روش‌هایی که در جامعه ما سابقه دیرینه داشته و می‌تواند به عنوان دادرسی خصوصی مطرح شده و بار زیادی را از روی شانه‌های دستگاه قضا برداشته و سبب ارتقای کیفی دستگاه قضایی شود، داوری و میانجی‌گری و روش های جایگزین است.

 توسلی زاده اظهار داشت: مقام معظم رهبری نقش اقتصاد را در نظام اسلامی بسیار مهم می دانند و تأکید ایشان بر حوزه اقتصاد و بخش تولید نشان می‌دهد که ایشان به موضوع تولید و توان و ظرفیت کشور برای افزایش، رونق و گسترش تولید بسیار امیدوار هستند.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: بدون تردید فعالیت فعالان بخش های تولیدی و صنعتی در جامعه با بروز اختلافاتی همراه خواهد بود که این امر ضرورت ایجاد مرکزی برای حل و فصل چنین اختلافاتی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: افتتاح کلینیک داوری خانه صنعت، معدن و تجارت در استان کرمانشاه می تواند به عنوان راهکاری برای حل و فصل دعاوی حقوقی طرح شده در حوزه صنعت، معدن و تجارت، گامی اساسی در مسیر کاستن از حجم پرونده های فعالان اقتصادی در دادگاه ها باشد.

رئیس شورای قضایی استان یادآور شد: امیدواریم با افتتاح این مرکز بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی حل و فصل شده و این واحد ها بتوانند به چرخه تولید بازگردند.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.