جهش ۲۵۶ درصدی گازرسانی روستایی در شهرستان نی‌ریز

غلامعباس حسینی گفت: انقلاب در حوزه گازرسانی این شهرستان در ۲ سال اخیر باعث اتصال ۷۴ روستا به شبکه گاز شد که نشان‌دهنده رشدی ۲۵۶ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از شرکت گاز فارس حسینی با اشاره به اجرای ۵۱ طرح گازرسانی روستایی در بخش‌های قطرویه، مشکان و مرکزی نی‌ریز افزود: تا پیش از سال ۹۸ ،   ۲۹ روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار بودند، اما با تلاش جهادگران شرکت گاز فارس، هم اکنون ۷۴ روستا از مزایای گاز طبیعی بهره مند شدند که بیانگر نهضت گازرسانی به روستائیان نی‌ریز است.

حسینی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری و هزینه‌ای بالغ بر  ۱۲۰ میلیارد تومان اجرا شده و سه هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.

او با اشاره به این که هم اکنون ۱۰۰درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی نی ریز از  این انرژی پاک بهره‌مند هستند، ادامه داد: در حوزه صنایع نیز با گازرسانی به ۵ محور تولیدی و صنعتی علی آباد شور، کارخانه کنستانتره انار نی‌ریز، محور مشکان-شهریاری منتهی به روستای معدن، محور بیمارستان جدید نی‌ریز و کوره آهک بیش از ۴۰ واحد تولیدی گازدار شدند.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز فارس هم اکنون ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی معادل بیش از ۹۰ درصد صنایع این شهرستان به شبکه گاز متصل هستند و این سوخت پاک را جایگزین دیگر سوخت های فسیلی کرده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.